رئیس کل دادگستری فارس: کارگروه ویژه‌ای متشکل از قضات برای تحقق شعار سال در دادگستری استان تشکیل شد

9:17 - 01 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۸۹۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به برنامه‌های در نظرگرفته شده جهت تحقق شعار سال گفت: کارگروه ویژه‌ای متشکل از قضات خلاق و دارای پایه علمی تشکیل شده است؛ در این کارگروه ضمن برقراری ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان تلاش می‌کنیم موانع حقوقی تحقق شعار سال را رفع کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه خلاقیت و بهره گیری از دانش نخبگان و جوانان می‌تواند راهگشای همه بن بست‌ها در عرصه‌های گونان کشور باشد، بیان کرد: در عرصه حمایت‌های قضایی نیز می‌توان با تنقیح قوانین جهت رفع موانع حقوقی زمینه بهره بیشتر از ایده‌های خلاقانه و دانش بنیان را در راستای افزایش تولید و اشتغال زایی بیش از پیش فراهم ساخت.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به برنامه‌های دادگستری فارس در جهت تحقق شعار سال تصریح کرد: تشکیل کارگروه ویژه متشکل از قضات خلاق و دارای پایه علمی یکی از تصمیمات ابتدایی در آغاز سال بود.

وی با تأکید بر اینکه در این کارگروه تلاش خواهیم کرد ضمن برقراری ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان و نهاد‌های علمی، موانع حقوقی تحقق شعار سال را رفع و زمینه تسهیل فعالیت قانونی را برای این دسته از شرکت‌ها فراهم کنیم، گفت: باید تلاش کنیم جوانان خلاق در این عرصه تنها دغدغه فعالیت‌های علمی و خلاقانه را داشته باشند و این امر وظیفه مسئولان است که مسیر فعالیت‌های علمی آنان را هموار کنند.
 
رئیس کل دادگستری استان فارس به بررسی وظایف مدیران در این خصوص توسط سازمان بازرسی اشاره و تصریح کرد: از بُعد نظارتی نیز تأکیدات لازم جهت نظارت بر مسئولیت پذیری مدیران استانی و حمایت آنان از ایده‌های خلاق و دانش بنیان و تصمیمات آنان در یاری رساندن به فعالان این عرصه انجام شده است که این امر از جمله وظایف تشریح شده برای کارگروه قضایی تحقق شعار سال است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی پرداختن به مباحث تحلیل قانون و رفع موانع حقوقی را وظیفه حقوقدانان دانست و تأکید کرد: در این بین قضات در مجموعه قضایی با توجه به موقعیت حساس شغلی و شناخت جامع و کامل نسبت به معضلات و مشکلات جامعه در ابعاد گوناگون می‌توانند نقش بسزایی در اجرای بهتر سیاست‌های ترسیمی در بحث تحقق شعار سال داشته باشند.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *