کلهر: همیشه مشکل برگزاری دیدارهای دوستانه را داشته‌ایم/ با تدارک خوب از گروه‌مان صعود می‌کنیم

1:24 - 31 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۸۹۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: سال‌هاست که برای برگزاری دیدارهای دوستانه، فوتبال ایران با مشکلات زیادی مواجه است.

محمود کلهر در گفت‌وگو با میزان، درباره مشکلات پیش‌روی تیم ملی فوتبال برای انجام دیدارهای دوستانه برای حضور قدرتمند در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار داشت: سال‌هاست که برای برگزاری دیدارهای دوستانه، فوتبال ایران با مشکلات زیادی مواجه است. 

وی ادامه داد: مسئولان عالی‌رتبه دولت و کشور، به خصوص وزارت ورزش و جوانان که مسئولیت بسیار سنگینی در قبال ورزش ایران دارند باید با سرمایه‌گذاری و درآمدزایی از فوتبال ایران برای حضور پر قدرت در جام جهانی حمایت کنند. به طور حتم تدارک برای چنین مسابقات مهمی در دنیا باید بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های برتر برنامه‌ریزی و مهیا شود.

*نباید توانایی فوتبال ایران را دست کم بگیریم

کلهر افزود: تیم‌های خوب دنیا که روش بازی‌های‌شان نزدیک به تیم‌های حاضر در گروه ماست را انتخاب کنند. بازی ایرلند که فوتبال‌شان نزدیک به تیم‌های انگلیس، ولز و اسکاتلند است، می‌تواند دیدار تدارکاتی خوبی برای تیم ملی فوتبال ایران باشد. تیم‌های آمریکای جنوبی و شمالی هم حریفان خوبی برای آماده‌سازی ملی‌پوشان کشورمان خواهند بود. تیم‌های خوبی مانند ترکیه در سراسر دنیا هستند که به جام جهانی صعود نکرده‌اند و به طور حتم حریفان قدرتمندی برای محک جدی بازیکنان فوتبال ایران به حساب می‌آیند.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد اینکه آیا می‌توانیم از گروه B جام جهانی به دور بعد صعود کنیم، افزود: تیم ملی فوتبال و بازیکنان با کیفیت کشورمان این توانایی را دارند که به مرحله بعد صعود کنند. نباید توانایی فوتبال ایران را دست کم بگیریم و با برگزاری اردوهای سطح بالا و انجام دیدارهای تدارکاتی هر چه بهتر تیم ملی را آماده مسابقات جام جهانی کنیم.

*نشان داده‌ایم ترسی از رقابت با قدرت‌های جهانی نداریم

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: در ادوار گذشته این رقابت‌ها با تاکتیک و بازی‌های حساب شده تیمی مستحکم و قدرتمند برابر برترین تیم‌های دنیا نشان داده‌ایم. در این دوره از پیکارهای جام جهانی هم با حضور بازیکنان خوب و خوش تکنیک در تیم ملی، امیدواریم تا از گروه‌مان صعود کنیم.

کلهر در پایان خاطرنشان کرد: در جام‌های جهانی‌ قبلی با تیم‌های بزرگی همچون؛ اسکاتلند، آلمان، آرژانتین، اسپانیا و پرتغال بازی کردیم. در این دیدارها نیز شکل بازی و نوع تاکتیک‌های تیمی‌مان در مقابل هر یک از این تیم‌ها نشان داد که فوتبال ایران ترسی از آنها ندارد. باید مسئولان ورزش، وزارت ورزش، فدراسیون و مردم به بازیکنان انگیزه بدهند تا اعتماد به نفس تیم ملی و بازیکنان‌مان برای حضور در جام جهانی بالا برود و با کسب نتیجه خوب و کسب امتیاز، در نهایت از گروه‌مان صعود کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *