معاون قضایی دادستان کل کشور: قضازدایی یکی از نقاط مثبت تحول عملی توسط دستگاه قضا است

15:37 - 30 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۸۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه بیش از ۲ هزار عنوان جزایی در کشور داریم، گفت: قضازدایی، یکی از نقاط مثبت تحول عملی توسط دستگاه قضا است.
سعید عمرانی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سیاست قضا زدایی و کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضا، گفت: این سیاست حول اجرای عملی تحول در دستگاه قضاست.
 
معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه تعداد پرونده‌های ارجاعی به دستگاه قضا بالا است، بر ارجاع این پرونده‌ها به کمیسیون‌ها و مراجع غیر قضایی تأکید کرد و افزود: بسیاری از این پرونده‌ها را می‌توان در این مسیر هدایت و از حجم ورودی به قوه قضاییه کم کرد.
 
عمرانی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار عنوان جزایی در کشور داریم، تصریح کرد: ایران در این رابطه جزء کشور‌های نادر در جهان است.
 
معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه کثرت عناوین جزایی، یک آسیب مهم است، این موضوع را یکی از آسیب‌های مهم در مسیر اجرای عملی تحول و تبلور آن در عمل برشمرد و اضافه کرد: باید در کنار رسیدگی و نگاه ویژه به اطاله دادرسی، به رفع این آسیب پرداخت.
 
عمرانی با تأکید بر اینکه «قضازدایی»، حول محور‌های پژوهشی، علمی اجرایی شود، قضا زدایی را یکی از نقاط مثبت تحول عملی در قوه قضاییه دانست و اظهار کرد: این سیاست در نهایت به‌عنوان یک کارنامه خوب از تحول قابل‌ارائه خواهد بود.
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *