رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حسین‌زاده: لیگ حرفه‌ای، داوران حرفه‌ای می‌خواهد/ یک قهرمانی به شیمیدر بدهکار بودم

8:45 - 02 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۸۸۶۴
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
ملی‌پوش بسکتبال ایران گفت: حامیان مالی از جیب خود هزینه می‌کنند، اما یک سوت اشتباه منجر به تغییر نتیجه می‌شود و زحمات یک تیم را بر باد می‌دهد.

حامد حسین‌زاده در گفت‌وگو با میزان، درباره تقابل تیم شیمیدر قم با شهرداری گرگان در نیمه‌نهایی لیگ بسکتبال که با صعود گرگانی‌ها همراه بود، اظهار داشت: بازی خوبی بود، اما شرایط شیمیدر به خاطر مصدومیت‌ها باعث شد تا نتیجه لازم را نگیریم. حتی خودم با وجود پارگی عضله، بازی کردم و با وجودی که پزشک توصیه کرده بود بازی نکنم، اما هر طور بود با مُسکن خودم را به بازی با شهرداری گرگان رساندم. همین شرایط موجب شد تا نتوانم با این مصدومیت خیلی به تیمم کمک کنم. در شرایطی که در همه بازی‌ها از گرگانی‌ها پیش بودیم، اما یکسری عوامل منجر شد تا نتوانیم اتفاقات بازی را کنترل کنیم و در نهایت شهرداری گرگان برنده شد.

وی افزود: یک سری بازیکن جوان در تیم شیمیدر حضور داشتند و از آنجایی که دیدار‌های مرحله نیمه نهایی بسیار سنگین بود، نیاز داشتیم تا این نفرات جوان با مدیریت درست در مواقع حساس و بحرانی وارد زمین شوند و به تیم کمک کنند، اما متاسفانه این اتفاق صورت نگرفت. باید تاکید کنم که تیم ۱۰۰ درصدی برای بازی با شهرداری گرگان نداشتیم؛ به طور مثال خودم در هر بازی به دلیل آسیب دیدگی تنها چند دقیقه فرصت بازی کردن پیدا کردم و همین باعث شد تا نتوانم خیلی برای تیمم تاثیرگذار باشم.

* لیگ ما تنها اسم حرفه‌ای یدک می‌کشد

این ملی‌پوش بسکتبال با انتقاد از عملکرد داوری‌ها در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر، خاطرنشان کرد: روی داوران فشار است. تیم‌ها در طول فصل هزینه‌های زیادی انجام می‌دهند تا به نتیجه دلخواه برسند و ناخود آگاه همین مسئله منجر می‌شود تا مسئولان باشگاه‌ها به داوران فشار‌هایی وارد کنند تا با شکل بهتری قضاوت کنند. داوران هم مانند ما انسان هستند و دچار اشتباه می‌شوند. همانطور که ما به سمت حرفه‌ای‌تر شدن لیگ بسکتبال پیش می‌رویم، نیاز است تا داوری‌ها هم حرفه‌ای‌تر شود.

بسکتبالیست تیم شهرداری گرگان تصریح کرد: همه جای دنیا استفاده از سیستم ویدئو چک مرسوم است و زمانی که شک و شبهه‌ای ایجاد می‌شود، صحنه را مجداد بازبینی می‌کنند تا حق هیچ تیمی پایمال نشود. بالاخره باشگاه‌ها هزینه می‌کنند. احساس می‌کنم لیگ ما تنها اسم حرفه‌ای یدک می‌کشد، زیرا باشگاه‌ها هزینه می‌کنند و آبرو و حیثیت خود را وسط می‌گذارند، ولی با این حال چیزی به عنوان لیگ حرفه‌ای برگزار نمی‌شود. خیلی مواقع حامیان مالی از جیب خود هزینه می‌کنند، اما یک سوت اشتباه منجر به تغییر نتیجه می‌شود و زحمات یک تیم را بر باد می‌دهد.

حسین‌زاده درباره ارزیابی‌اش از کیفیت لیگ برتر بسکتبال، اظهار کرد: یگ خوبی بود، اما به طور حتم نقطه ضعف‌هایی هم وجود داشت. برای نمونه در ابتدای فصل قوانینی را تعیین کرده بودند، اما شرایط در ادامه فصل به نحو دیگری پیش رفت. وقتی می‌توان گفت همه چیز ایده‌آل است که برنامه ۲ یا ۳ ساله از سوی مسئولان تدوین شود تا برای مثال مشخص باشد تیم‌ها در چه زمان‌هایی می‌توانند بازیکن خارجی جذب کنند.

* قهرمانی کمترین حق شیمیدر بود

وی درمورد حضورش در تیم بسکتبال شیمیدر قم، اظهار داشت: امسال تنها سالی بود که احساس کردم در خانواده خودم حضور دارم، زیرا واقعاً تمام بازیکنان، کادرفنی و همچنین صفرزاده به عنوان مدیر تیم و درغوکاسیان، مالک باشگاه یک دل بودیم. مالک باشگاه واقعاً مانند یک پدر به تمام تعهداتی که به بازیکنان داشت عمل کرد و حتی فراتر از آن نیز کار‌هایی انجام داد. واقعا یک قهرمانی به شیمیدر بدهکار بودم و دوست داشتم تیمم قهرمان شود، ولی مصدومیت مانع از این اتفاق شد.

حسین‌زاده در پایان گفت: فقط کادر پزشکی می‌دانست چگونه خودم را به بازی با شهرداری گرگان رساندم؛ در آن زمان پارگی عضله‌ام ۴ سانت بود، ولی اکنون این پارگی ۸ سانت شده است. تمام تلاش‌مان را کردیم تا شیمیدر به جام برسد، ولی قسمت نبود. امیدوارم مسئولان شیمیدر در سال آینده هم تیمداری کنند و به اهدافی که می‌خواهند، برسند چرا که کمترین حق آن‌ها قهرمانی در لیگ است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *