یلی: کار کردن با مربی ایرانی راحت‌تر است/ فقط به لژیونر شدن فکر می‌‎کنم

12:26 - 31 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۸۳۱
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
پشت خط‌زن تیم ملی والیبال ایران گفت: هنوز هیچ تماسی از طرف باشگاه پیکان برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا با من نشده است.

پوریا یلی در گفت‌وگو با میزان، در واکنش به عدم انجام تمرینات توپی در کنار سایر بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی والیبال، اظهار داشت: در حال حاضر از نظر جسمانی وضعیت خوبی دارم و فقط کمی از ناحیه شانه سمت چپ احساس درد می‌کنم. حتی در روز نخست اردوی تیم ملی والیبال در کنار سایر بازیکنان تمرینات توپی را انجام دادم، اما چون کمی زیاد فشار آوردم، در ناحیه شانه احساس درد کردم و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا فعلا تمرینات توپی انجام ندهم. فکر می‌کنم هفته آینده بتوانم دست به توپ شوم و به تمرینات اصلی اضافه شوم.

پشت خط‌زن تیم ملی والیبال در مورد شرایط تمرینات تیم ملی والیبال پس از پوست‌اندازی گسترده و عدم حضور ستاره‌های پیشین در اردوی اخیر، گفت: خیلی خوشحالم که می‌بینم در هر پست ۳-۴ بازیکن آماده و باکیفیت حضور دارند. برای نمونه هم اکنون در پست پشت خط‌زن که پست تخصصی‌ام به حساب می‌آید، ۴ بازیکن باکیفیت حضور دارند. همین رقابت بین بازیکنان در پست‌های مختلف برای پوشیدن پیراهن تیم ملی و قرار گرفتن در ترکیب اصلی باعث پیشرفت انفرادی و در نهایت داشتن تیمی آماده می‌شود. همه بازیکنان تلاش می‌کنند تا توانایی خود را به کادر فنی نشان دهند و به همین دلیل تمرینات با شور و انگیزه خاصی دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر ترافیک رقابت‌های بین‌الملی پیش روی تیم ملی والیبال در سال جاری، تصریح کرد: طبق تقویم مسابقات، تیم ملی والیبال ایران باید در رقابت‌های مختلف آسیایی و جهانی حضور داشته باشد و از آنجایی که حضور موفق در تمام تورنمنت‌ها نیاز به داشتن بازیکنان آماده دارد، فکر می‌کنم همه نفرات دعوت شده به اردو‌ها در رویداد‌های مختلف امکان بازی داشته باشند. البته کادر فنی هم برای حضور در هر مسابقه اهداف خاصی دارد و قطعا با انتخاب نفرات شایسته باید نتایجی گرفته شود که در شأن والیبال ایران باشد.

یلی در خصوص انجام تمرینات زیر نظر سرمربی ایرانی، عنوان کرد: در حال حاضر بیشتر مربیان تراز اول جهان و ایران از نظر دانش فنی تقریبا در یک سطح قرار دارند. به نظرم کار کردن با مربی ایرانی راحت‌تر است چرا که علاوه بر نداشتن مشکلات مربوط به زبان، احساسات دو طرف یعنی بازیکنان و کادر فنی به خوبی از سوی طرفین درک می‌شود. همین موضوع مهمی در بحث روانی بازیکنان است و می‌تواند در شرایط فعلی به رشد تیم ملی کمک کند. از سال‌ها پیش شاگرد بهروز عطایی بوده‌ام و زیر نظر او در مسابقات جوانان آسیا و جهان به قهرمانی رسیده‌ام. خوشحالم که عطایی سرمربی تیم ملی است و برای او در ادامه راه آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی در پایان درباره حضورش در ترکیب تیم پیکان در جام باشگاه‌های آسیا و احتمال لژیونر شدنش، گفت: به احتمال زیاد پیکان را در جام باشگاه‌های آسیا همراهی خواهم کرد، اما باید تاکید کنم که هنوز هیچ تماسی از سمت این باشگاه برای رقابت‌های پیش رو با من برقرار نشده است. ۱۰۰ درصد برای فصل پیش رو به لژیونر شدن فکر می‌کنم و هر پیشنهادی که بهتر باشد را قبول خواهم کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *