چرخابی: نویدکیا احتیاج به زمان دارد/ سپاهان باید از بازیکنان بیشتری استفاده کند

13:01 - 30 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۸۱۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال اصفهان گفت: محرم نویدکیا افکار فنی و تاکتیکی نوینی در فوتبال پیاده می‌کند که این افکار احتیاج به فرصت بیشتری دارد.

حسین چرخابی در گفت‌وگو با میزان، درباره عمکلرد تیم فوتبال سپاهان اصفهان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و تساوی مقابل التعاون عربستان، اظهار داشت: متاسفانه سپاهان در چهار دیداری که در لیگ قهرمانان آسیا برگزار کرده، یک برد، یک تساوی و ۲ باخت داشته و هم اکنون کارش برای ۲ دیدار باقی‌مانده سخت‌تر شد. کار سپاهان برای صعود به مرحله بعد به اما و اگر کشیده است، ولی هنوز شانس دارد.

وی در مورد انجام ۲ دیدار سپاهان با التعاون عربستان، عنوان کرد: در بازی اول زمانی که عزت‌الله پورقاز از زمین اخراج شد، تیم هیچ برنامه‌ای برای بازی در هنگام ۱۰ نفره شدن نداشت. بالطبع سپاهان هم با تیمی که در زمین خودش بازی می‌کند، حفظ توپ را به خوبی دارد و پاس کوتاه می‌دهد قدرت برابری ندارد و با سه گل شکست می‌خورد. در دیدار دوم سپاهان با التعاون که بازی حیثیتی برای بازیکنان سپاهان بود و آن‌ها در این مسابقه غیرتی و محکم بازی کردند. البته تغییرات مناسب و خوبی در ترکیب سپاهان به وجود آمده بود.

کارشناس فوتبال ایران اضافه کرد: این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی عربستان یک تورنمنت بسیار فشرده و کاملاً سخت برای بازیکنان سپاهان بوده است. کادر فنی سپاهان می‌دانسته که در طول ۲۰ روز باید ۶ بازی در شرایط آب و هوای شرجی عربستان داشته باشد. هر سه روز، یک بازی را انجام می‌دهد و به طور حتم فشار زیادی روی بازیکنان می‌آید. بر همین اساس سپاهان باید در طول این دوره از پیکار‌های لیگ قهرمانان آسیا، از بازیکنان بیشتری استفاده در ترکیب خود استفاده می‌کرد.

چرخابی تصریح کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی، خستگی بازیکنان در هر دیدار و عدم وجود دستگاه‌های ریکاوری در اردوی تیم فوتبال سپاهان، باید در ۴ دیدار از بازیکنان بیشتری استفاده می‌شد. در این دیدار‌ها فقط ۱۳ بازیکن بازی کردند و مطمئناً خستگی روی آن‌ها فشار زیادی آورده است.

پیشکسوت فوتبال اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا کادر فنی سپاهان باید تغییر کند، تاکید کرد: محرم نویدکیا افکار فنی و تاکتیکی نوینی در فوتبال پیاده می‌کند که این افکار احتیاج به فرصت بیشتری دارد. به همین منظور باشگاه سپاهان باید به این مربی که برنامه‌های تهاجمی خوبی برای فوتبال سپاهان دارد، فرصت بیشتر و بلند مدت بدهد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *