هیئت صلح بسیج حقوقدانان و امور ایثارگران استان گلستان در گرگان آغاز به کار کرد

12:13 - 30 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۸۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از آغاز به‌کار هیئت صلح بسیج حقوقدانان و امور ایثارگران این استان در گرگان خبر داد.
 - یوسف مومنی در  آیین افتتاح هیئت صلح بسیج حقوقدانان و امور ایثارگران استان گلستان در گرگان اظهار کرد: اعضای هیئت‌های صلح و صلح یاران که از خود مردم و متنفذین هستند، پیش از طرح پرونده در محاکم برای حل و فصل خصومت ورود می‌کنند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: هرکجا که امور مردم به دست خودشان سپرده شد، شاهد کاهش ورود پرونده‌ها به محاکم، آسیب‌های اجتماعی و اختلافات بودیم.
 
وی با اشاره به حجم بالای پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف شهرستان گرگان، گفت: سال گذشته ۳۷ هزار پرونده به شعب شورای حل اختلاف گرگان وارد شد که با تلاش‌های اعضا و کارکنان، صلح یاران و هیات‌های صلح، نیمی از این پرونده‌ها با گذشت و بخشش طرفین پرونده‌ها مختومه شد.

رئیس شورای حل اختلاف مرکز استان تاکید کرد: امروزه تلاش برای ایجاد صلح و دوستی در میان مردم یک ضرورت محسوب می‌شود و به همین جهت ستاد ملی صبر گلستان سعی دارد با همکاری بسیج حقوقدانان، با تشکیل هیات صلح بسیج حقوقدانان و تلفیق دانش حقوقی، تفکر بسیجی و تجربه، فرهنگ حسنه صلح و سازش را در میان مردم ارتقا و توسعه بخشد.

مومنی در ادامه توسعه فرهنگ صلح، بخشایش و رضایت و همچنین کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی و استفاده از ظرفیت خود مردم در حل اختلافات را از جمله اهداف این هیات‌ها و صلح یاران برشمرد. احکام صلح یاران بسیجی حقوقدان پایان این مراسم به آنان اهدا شد.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *