رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صحن علنی مجلس شورای اسلامی؛ از موافقت نمایندگان با طرح تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی ایران تا درخواست قالیباف از معاونت نظارت برای ارائه گزارشی از تحقیق و تفحص‌های انجام شده در ۲ دوره اخیر

11:16 - 30 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۸۱۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس با طرح تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی ایران و همچنین لزوم اصلاح قانون اتاق بازرگانی در ۱۰ سال گذشته موافقت کردند.

- محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقیق و تفحص‌ها باید شفاف باشد گفت: من با مطالعه و بررسی‌هایی که داشتم دریافتم که تحقیق و تفحص‌هایی که در دوره‌های گذشته بوده، خروجی لازم را نداشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: از معاونت نظارت مجلس می‌خواهم یک بررسی از تحقیق و تفحص‌ها در دوره جاری و دوره قبل انجام و گزارش آن را به صحن ارائه نماید.

همچنین در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی نمایندگان با طرح تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران (اتاق ایران) در ده‌سال اخیر با ۱۸۹ رأی موافق، ۲۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

به گزارش خانه ملت نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یازدهم درخصوص محور‌های تحقیق و تفحص گفت: بررسی میزان درآمد‌ها و هزینه‌های انجام شده در اتاق بازرگانی ایران، بررسی میزان دستیابی به اهداف مصرح در قانون مبتنی بر سرفصل‌هایی که باید اتاق به آن‌ها برسد که از منظر متقاضیان با آن‌ها فاصله زیادی داریم، بررسی میزان چابکی سازمانی اتاق در عملکرد خود، نحوه نظارت اتاق بر عملکرد واحد‌های زیرمجموعه استانی و شهرستانی که این هم یکی از دغدغه‌های جدی متقاضیان بود، بررسی خدمات و کیفیت آن‌ها به اعضای اتاق براساس قانون، بررسی حقوق‌های نجومی در اتاق بازرگانی از محور‌هایی است که قرار است در تحقیق و تفحص به آن‌ها پرداخت شده و تجمیع چندین درخواست تحقیق و تفحص در چند گروه است که نهایتاً کمیسیون اقتصادی به این جمع بندی رسیده است.

نمایندگان مجلس در ادامه نیز با ۱۳۱ رأی موافق، ۷۶ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر در جلسه  با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان واروندکنار از سال ۱۳۸۵ تاکنون موافقت کردند.

در ادامه نشست علنی امروز مجلس گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح جهش تولید دانش بنیان اعاده شده از شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و جهت تامین نظر  این شورای اصلاح و به تصویب رسید.

نمایندگان در جلسه امروز ساز وکار محاسبه بهای برق مصرفی مشترکان صنعتی را نیز تعیین کردند، نمایندگان در جریان بررسی طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق با ماده ۳ این طرح موافقت کردند.

در ماده ۳ طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق آمده است: متوسط بهای برق مصرفی مشترکان صنعتی (بجز استخراج رمز ارزها) معادل متوسط نرخ قرارداد‌های تبدیل انرژی (ایی- سی- اِی) با توجه به بهای سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و هزینه انتقال تعیین و دریافت می‌شود. منابع حاصل از اجرای این ماده در بودجه‌های سنواتی به حساب شرکت مادر تخصصی توانیر نزد خزانه داری کل کشور واریز و به صورت صد درصد (%۱۰۰) بابت هزینه‌های تولید و تأمین برق، حمایت از توسعه فناوری‌های مورد نیاز صنعت برق و طرح‌های بهینه سازی و اصلاح الگوی مصرف انرژی، طرح‌های تحقیقاتی و سرمایه گذاری جدید و اتمام طرح‌های نیمه تمام صنعت برق با اولویت نوسازی شبکه فرسوده انتقال برق اختصاص می‌یابد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *