رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از کانون سردفتران و دفتر یاران استان بازدید کرد

10:26 - 30 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۷۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه مجیدی دادستان مرکز استان از ساختمان تازه تاسیس کانون سردفتران و دفتر یاران استان بازدید کرد.
- ناصر عتباتی به همراه مجیدی دادستان مرکز استان آذربایجان غربی از ساختمان تازه تاسیس کانون سردفتران و دفتر یاران استان بازدید کرد.

در ادامه این بازدید عتباتی در نشستی که با هیئت مدیره جدید کانون داشت، گفت: وجود چنین مجموعه‌ای با این کیفیت مایه خرسندی است و باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن در راستای خدمت رسانی به مردم استفاده کرد.

وی ادامه داد: تلاش در دستگاه قضایی بر این است که به سمت و سوی رسمیت دادن به اقدامات حقوقی و تجاری مردم حرکت صورت گیرد و یکی از مهمترین این اقدامات، عملیاتی کردن معاملات در بستر اسناد رسمی است.

رئیس دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: یکی از مشکلاتی که باعث تولید پرونده می‌شود قرارداد‌ها و تعهداتی است که حالت رسمی پیدا نمی‌کند و نه تنها باعث تضییع حقوق مردم می‌شود بلکه دستگاه قضایی را نیز دچار مشکل می‌کند.

عتباتی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ کارشناسی در معاملات در جامعه جا بیافتد گفت: یکی از اقداماتی که دستگاه قضایی در سال جدید پیگیر است و جزء سیاست کاری آن است، عملیاتی کردن قانون پیش فروش آپارتمان است که قرارداد‌های پیش فروش حتماً در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شوند چرا که مشاورین املاک حق تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان را ندارند و صرفاً می‌بایست مقدمات کار را انجام و در نهایت قرارداد در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود تا این اقدامات منتهی به خدمت رسانی بهتر به مردم و اطمینان خاطر آن‌ها در مبادلات حقوقی و تجاری خود شود.

جوان کیا، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک استان نیز که در این نشست حضور داشت به اهمیت دفاتر ثبت اسناد و املاک به عنوان پیشخوان دستگاه قضایی اشاره و گفت که این دفاتر نقش پررنگی در توسعه بهداشت حقوقی و نقش برجسته‌ای در خدمت رسانی به مردم دارند.

گفتنی است؛  در ابتدای این جلسه فتح الهی رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران استان گزارشی از روند اجرا و تکمیل پروژه ساختمان کانون سردفتران و دفتر یاران را ارائه کرد.

از نکات قابل توجه این بازدید و نشست صمیمی پیشنهاد تشکیل شورای حل اختلاف ویژه دفاتر اسناد رسمی برای رسیدگی به اختلافات مرتبط با این دفاتر بود که مورد موافقت و تاکید رئیس کل دادگستری استان قرار گرفت.
 

برچسب ها: بازدید عتباتی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *