رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تخریب بیش از ۵۰۰ بیمارستان در سال‌های محاصره یمن

19:08 - 29 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۷۱۵
وزیر بهداشت یمن اعلام کرد که ۵۲۵ بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی در سالهای محاصره علیه یمن به طور کامل تخریب شده است.

-طه متوکل، وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن در صنعا با افشا کردن فریبکاری ائتلاف متجاوز سعودی دربرابر آتش بس دو ماهه سازمان ملل در کشورش گفت: با وجود این که دو هفته از آتش بس می‌گذرد، حتی یک بیمار یمنی به خارج سفر نکرده است و ائتلاف متجاوز همچنان افتتاح فرودگاه صنعا را به تعویق می‌اندازد. ائتلاف متجاوز سعودی به راهزنی علیه کشتی‌های حامل مشتقات نفتی ادامه می‌دهد و با این کار باعث می‌شود مشکلات و کمبود‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یمن همچنان ادامه داشته باشد. هدف ائتلاف متجاوز از تداوم محاصره، ایجاد اختلال در ارائه خدمات پزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است که در شرایط تجاوز و محاصره به فعالیت خود ادامه می‌دادند.

وی در ادامه تصریح کرد: ۵۲۵ بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی در سال‌های تجاوز و محاصره علیه یمن به طور کامل تخریب شده است. همچنین از عمر مفید ۹۸ درصد از دستگاه‌ها و تجهیزات بخش پزشکی در یمن گذشته است و تعدادی از این تجهیزات نیز از دور خارج شده‌اند.

وزیر بهداشت یمن افزود: ۷۰۰۰ نیروی کادر درمان یمن مهاجرت کرده‌اند و ۳۰۰۰ نفر آن‌ها نیز در کشور باقی مانده‌اند و این مسئله فشار‌ها را بر بخش پزشکی افزایش داده است.


برچسب ها: یمن ائتلاف سعودی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *