فعالیت هیئت‌های صلح شهرستان بن آغاز شد

17:28 - 29 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۷۰۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با هدف ترویج و نهادینه سازی فرهنگ صلح و سازش و استفاده از ظرفیت مکانی مساجد، آئین افتتاح و شروع به کار هیئت‌های صلح شهرستان بن از توابع استان چهارمحال و بختیاری صبح امروز در محل دادگستری این شهرستان برگزار شد.
- رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سرمنشأ بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جوامع امروزی ناشی از فاصله گرفتن از آموزه‌های دینی و اخلاقی است، اظهار کرد: پیشرفت‌های تکنولوژی و تغییر سبک زندگی موجب شده تا آسیب‌های اجتماعی همزاد با این تغییرات پدیدار شوند و در این ساختار جدید هر چقدر افراد به مادی گرایی متمایل و از آموزه‌های اخلاقی و دینی دور شوند آسیب‌های اجتماعی تنوع و تکثر پیدا می‌کنند.
 
کرم شیخ پور افزود: آنچه که می‌تواند زمینه مقابله با آسیب‌ها و آثار منفی این توسعه یافتگی را فراهم آورد دین گرایی و بازگشت به معارف ائمه علیهم السلام است.

شیخ پور با بیان اینکه در مسیر ترویج و گسترش معارف و احکام دینی مساجد همواره نقشی تعیین کننده داشته اند، گفت: کارکرد‌های اجتماعی مساجد در گسترش مفاهیم اسلامی و همبستگی مردم همیشه در طول تاریخ مورد توجه بوده است و امروز نیز این اثرگذاری بر انضباط بخشی و حل و فصل اختلافات میان مردم تسری پیدا کرده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان چهارمحال و بختیاری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به افتتاح ۱۲ هیأت صلح در شهرستان بن بیان کرد: این هیأت‌ها با مشارکت ۳۶ صلح یار فعالیت خود را در مساجد شهرستان بن آغاز خواهند کرد و امیدواریم با بهره گیری موثر از ظرفیت امامان محترم جماعات و متدینین بتوانند در حل و فصل اختلافات و مشکلات حقوقی مردم و همچنین کاهش مراجعات به دادگستری موثر و ثمربخش باشند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *