معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان: یکی از دغدغه‌های مهم پیشگیری از جرایم بستر فضای مجازی است

13:34 - 29 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۶۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: یکی از دغدغه‌های مهم پیشگیری از جرایم بستر فضای مجازی است که در این راستا شرکت‌های ارتباطی تلفن همراه نقش مهمی ایفا می‌کنند.
- سیدمهدی قویدل در نشست مشترک با نمایندگان اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول در کرمان اظهار کرد: در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات که عصر تحول است، استفاده از ابزار‌های نوین هم برکات و هم آسیب‌هایی را به همراه دارد یکی از دغدغه‌های مهم پیشگیری از جرایم بستر فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه برای دستیابی همه مردم به ابزار نوین و امکانات و ایجاد تغییرات، ابتدا باید زیرساخت‌ها مهیا شود، افزود: این ابزار نوین در زندگی همه ما و سیستم اداری و دولت الکترونیک نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند که می‌تواند هم تهدید باشد و هم فرصت، بنابراین خودمان نباید اجازه دهیم تهدیدات رخ دهد.

وی با بیان اینکه بایستی کاستی‌ها با هماهنگی و هم افزایی رفع شود، بیان کرد: ضرورت دارد از ابزار‌های جدید به نفع احسن استفاده کنیم و در راستای تحقق اهداف متعالی انسانی و پیشگیری از جرایم و آسیب‌ها گام برداریم در این راستا شرکت‌های ارتباطی تلفن همراه و سایر ارتباطات در بحث اطلاع‌رسانی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

قویدل گفت: یکی از دغدغه‌های مهم ما پیشگیری از جرایمی است که در بستر فضای مجازی اتفاق می‌افتد، ضمن اینکه جرایمی علیه اپراتور‌های تلفن همراه نیز به وقوع می‌پیوندد که مشکلات و موانعی را برای این شرکت‌ها و هم برای مردم ایجاد می‌کند که بایستی بررسی و معضلاتی که بعضا ناشی از کم اطلاعی و پایین بودن سطح آگاهی مردم هست نیز اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه مردم نیز برای پوشش شبکه تلفن همراه و اینترنت در همه نقاط و پوشش شبکه‌ای منسجم، می‌تواند با برگزاری چنین جلساتی به نتایج خوبی برسد، در همین راستا تفاهم نامه‌ای بین شرکت ایرانسل و سایر اپراتور‌های تلفن همراه و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان منعقد خواهد شد تا جهت اقدامات پیشگیرانه در این بستر و همچنین اجرای تعهدات شرکت اقدامات اثربخشی انجام شود و اقدامات حقوقی و قضایی نیز از سوی ما انجام خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *