روند نزولی امید به زندگی در میان زنان در فقیرترین مناطق انگلیس

13:43 - 29 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۶۰۷
یک تحقیق نشان می‎دهد میانگین امید به زندگی در میان زنان در انگلیس در بیشتر مناطق محروم این کشور بدتر از میانگین هر کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است.

- بر اساس یک تجزیه و تحلیل داده‌های امید به زندگی که نمایندگان پارلمان و کارشناسان برجسته بهداشتی در انگلیس آن را تکان دهنده، ویرانگر و غیر قابل قبول نامیده‎اند، زنان در فقیرترین مناطق انگلیس زودتر از میانگین زنان تقریباً در همه کشور‌های مشابه در جهان، جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش «گاردین»، بنیاد بهداشت انگلیس دریافته که امید به زندگی در میان میلیون‌ها زن که در محروم‌ترین مناطق انگلیس زندگی می‌کنند، تقریباً هشت سال کمتر از زنانی است که در ثروتمندترین مناطق انگلیس زندگی می‌کنند.

این نرخ بدتر از میانگین امید به زندگی برای زنان در هر یک از کشور‌های عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه جهان به جز مکزیک است.

این تحلیل همچنین نشان می‌دهد که میانگین امید به زندگی برای همه زنان در سراسر انگلیس کمتر از میانگین جهانی کشور‌های عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است.

از نظر میانگین امید به زندگی برای زنان، انگلیس از بین ۳۸ کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در رتبه ۲۵ قرار دارد.

وزرای انگلیس پیشتر وعده داده‎اند که با دهه‌ها نابرابری جنسیتی، به عنوان یکی از عوامل کم بودن امید به زندگی در میان زنان، مقابله کنند.

اما کارشناسان می‌گویند این یافته‌ها نشان می‌دهند که دولت انگلیس مسیر طولانی برای رسیدن به این هدف دارد و باید با تغییر اساسی در سیاست‌هایی که به شدت لازم است تا زنان بتوانند از زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری برخوردار شوند، در این مسیر حرکت کند.

بر اساس این مطالعه جدید، زنانی که در ۱۰ درصد مناطق محروم انگلیس زندگی می‌کنند، امید به زندگی کمتری در مقایسه با زنان متوسط در کشور‌هایی مانند کلمبیا، لتونی و مجارستان دارند.

در سطح جهان، تنها مکزیک دارای امید به زندگی کلی کمتر در مقایسه با زنان در فقیرترین مناطق انگلیس است.

این تجزیه و تحلیل همچنین مقیاس واقعی نابرابری‌های بهداشتی در انگلیس را آشکار می‌کند.

این تحلیل نشان می‌دهد که امید به زندگی برای زنان در فقیرترین مناطق بسیار کمتر از میانگین انگلیس برای کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است.

برخی از مناطق محروم در انگلیس شامل مناطق محلی «بلکپول»، «نوسلی»، «لیورپول» و «میدلزبرو» است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *