وزیر ارتباطات: خط قرمز ما کیفیت شبکه ارتباطی کشور است

12:16 - 29 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۶۰۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینترنت با کیفیت و پرسرعت حق مردم است و ما در وزارتخانه به دنبال این هستیم که کیفیت اینترنت را تضمین کنیم.

- عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نشست مشترک مجلس و دولت با بیان اینکه متاسفانه در چهار سال گذشته سرمایه گذاری اپراتور‌ها برای افزایش کیفیت خدمات اینترنت، متناسب با افزایش کاربران این گونه اینترنت نبوده است گفت: خط قرمز ما در وزارت ارتباطات کیفیت شبکه ارتباطی کشور است. اعتقاد داریم اینترنت با کیفیت و پرسرعت حق مردم است و، چون زندگی مردم امروز با فناوری گره خورده ما در وزارتخانه به دنبال این هستیم که کیفیت را تضمین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه افزایش تعرفه‌ای منوط به تضمین اپراتور‌های ارتباطی برای ارتقای کیفیت خدمات‌شان به مردم خواهد بود. این مسئله باید به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برسد. ما به هیچ وجه موافق افزایش قیمت اینترنت با هدف افزایش سود اپراتور‌ها نیستیم.

به گزارش ایرنا وزیر ارتباطات ضمن بیان این نکته که قرار نیست اپراتور‌ها با افزایش قیمت، فقط سود خود را ببرند و وضعیت شبکه به همین شکل باقی بماند تاکید کرد: خط قرمز ما کیفیت است و مجوز افزایش تعرفه زمانی صادر خواهد شد که اپراتور‌ها برای افزایش کیفیت اینترنت تعهد بدهند و با استفاده از فناوری‌های جدید تضمین کنند که عامه مردم به اینترننت دسترسی پیدا کنند.

وی درباه توسعه اینترنت نسل پنجم گفت: پیش‌بینی شورای عالی فضای مجازی این است که ۱۰ درصد از شبکه ارتباطی کشور تا پایان ۱۴۰۳، به این فناوری تجهیز شود که باید بگویم ما با این هدف فاصله زیادی داریم و به جز چند سایت پایلوتی که در کشور به مرحله اجرا درآمده است، تقریبا کاری را پیش نرفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *