در بازدید رئیس کمیته ملی المپیک از فدراسیون شنا چه گذشت؟

12:15 - 29 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۶۰۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس کمیته ملی المپیک به همراه هیئت همراه از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بازیدد کرد.

- سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک به همراه پیمان فخری سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی و نصرالله سجادی مشاور رئیس کمیته ملی المپیک و اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشور‌های اسلامی از اردوی تیم واترپلو بازدید و با محسن رضوانی گفت‌وگو کرد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*مجموعه شنا، شیرجه و واترپلو در مسیر جهش است. ارزیابی تیم فنی ما این است که فدراسیون و سه رشته حمایت شوند، در بازی‌های هانگژو می‌درخشند و بعد در رویداد‌های بزرگ‌تر و مهم‌تر نیز خواهند درخشید. آقای رضوانی قول داد تیم واترپلو را در فینال بازی‌های آسیایی خواهد بود.

او ادامه داد: واترپلو مربی خارجی داشت و ما هم حمایت ارزی کردیم و حالا مربی خوشنام خارجی (چیریچ) از خرداد بر می‌گردد و تا شهریور کنار تیم واترپلو خواهد بود. واقعیت این است این رشته‌ها پر هزینه هستند و نیاز به اردو‌های خارجی دارند تا با حریفان رقابت کنند. چین و قزاقستان رقبای جدی هستند. اگر این رشته‌ها حمایت شوند می‌توانند در آینده برای جایگاه‌های بالاتر روی آن‌ها حساب کرد. ما به عنوان کمیته ملی المپیک متعهد هستیم حمایت کنیم تا این فدراسیون در هانگژو بدرخشد.

محسن رضوانی رییس فدراسیون نیز بیان کرد: کرونا و تعطیلی ورزش، آسیب جدی به رشته‌های آبی زد. تیم واترپلو دو سال در هیچ مسابقه رسمی شرکت نکرد، اما تیم هم قسم است که در بازی‌های آسیایی دست به کار بزرگی بزند. ما سه رشته داریم و علاوه بر آن در شنای هنری بانوان ورزشکاران زیادی داریم اگر حمایت شویم این ورزش پایه متحول می‌شود.

پیمان فخری سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی گفت: از نظر من یکی از شیرین‌ترین مدال‌های بازی‌های آسیایی جاکارتا مدال برنز واترپلو بود، چون حسابی روی آن نشده بود. به این تیم برای بازی‌های آسیایی هانگژو امیدوار هستیم که حداقل مدال برنز قبل را تکرار کنیم. در شنا هم رکورد‌ها خیلی خوب شده‌اند و چک کرده‌ایم که از کسب مدال دور نیستیم و نیاز به سرمایه گذاری داریم که در آینده به مدال برسیم.

در ادامه سرپرست تیم ملی واترپلو در مورد وضعیت مالی بازیکنان تصریح کرد: کل قرارداد بهترین بازیکن واترپلو در سال ۸۰ میلیون است و حتی بازیکنی داریم که ۲ میلیون قرار داشته است. بازیکنان مشکل مالی دارند.

صالحی امیری پاسخ داد: ما حدود ۹۰۰ میلیون تومان فدراسیون را شارژ مالی کردیم که قسط اول بود. حمایت ما دائمی است. بلیت تیم را برای یونان تهیه کردیم. هزینه‌های ارزی سرمربی خارجی را هم تعهد کردیم که پرداخت کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *