آذری: بازی با انگلیس سرنوشت‌ساز است/ باید به اسکوچیچ زمان داده شود

9:45 - 01 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۸۵۸۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: قرعه ما خیلی هم سبک نیست و باید حواسمان جمع باشد تا در آنجا فریب گروهی که در آن قرار گرفته‌ایم را نخوریم.

علی آذری در گفت‌وگو با میزان، درباره قرعه‌ تیم ملی فوتبال ایران در جام‌ جهانی اظهار داشت: بازی با انگلیس برای ما سرنوشت ساز است و نباید این دیدار را از دست بدهیم. انگلیس با آکادمی‌های مدرن و لیگ باکیفیتی که دارد مطمئنا تیم قوی و یکدستی برای جام جهانی آماده می‌کند. از سوی دیگر بین ولز یا اسکاتلند با اوکراین باید دید چه تیمی از پلی‌آف به گروه ما اضافه می‌شود. اگر اوکراین باشد برای ما حریف سبکتری است، در حالی‌که دو تیم دیگر می‌توانند برای ما مشکل ساز شوند.

وی افزود: قرعه ما خیلی هم سبک نیست و باید حواسمان جمع باشد تا در آنجا فریب گروهی که در آن قرار گرفته‌ایم را نخوریم. اگر می‌خواهیم امثال طارمی‌ها یا جهانبخش‌ها یا آزمون‌ها در کشور ما بیشتر شود باید از همین فردا از سنین پایه شروع کنیم به استعدادیابی و غربالگری بازیکنان مستعد تا از آن‌ها بازیکنانی در حد ملی ساخته شود.

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به آموزش صحیح در آموزشگاه‌های آلمان گفت: من حدود ۶۶۰۰ شاگرد در رده سنی نونهالان تا بزرگسالان دارم. به نفراتی که ۵ سالشان است، یاد می‌دهیم چطور از توپ شناخت داشته باشند. برای بچه‌های ۷ ساله طوری برنامه ریزی می‌کنیم که تمرینات مینی بال انجام دهند و تازه از سن ۹ سال به بعد تمرین چهارچوب شناسی را به صورت تئوری آموزش می‌دهیم و وقتی با توپ آشنا شدند به آن‌ها تکنیک یاد می‌دهیم. خوشبختانه در آلمان ارتباط خوبی بین ما و سایر مدیران آکادمی وجود دارد و از یکدیگر الگوبرداری می‌کنیم. در‌ آکادمیها از لحاظ روحی و روانی روی بچه‌ها کار می‌کنند.

آذری گفت: خوشبختانه وزیر ورزش خودش ورزشکار است و طی صحبتی که با او داشتیم قرار شد در مجموعه‌ها و مدارس کاری انجام دهیم تا باشگاه‌های ما هم به صورت موفقیت آمیز و سیستماتیک در بازیکن سازی ورود کنند. اگر چه فوتبال ایران غنی است، اما باید بتوانیم مانند آلمان بازیکنان مستعد را پرورش دهیم تا در آینده موفق باشند و به اروپا راه پیدا کنند تا روزی مانند دایی‌ها و مهدوی کیا‌ها در آلمان برای فوتبال ایران دوباره شکل بگیرد.

وی در خصوص شرایط اسکوچیچ برای هدایت تیم ملی ایران تصریح کرد: احساس می‌کنم اسکوچیچ را با توجه به نتایجی که گرفته عوض نکنند، چون واقعا خوب نتیجه گرفته است. با وجود تمام کمبود‌ها دیدیم که با چه وضعیتی سرمربی تیم ملی شد و نتایج قابل قبولی گرفت. درحالیکه ویلموتس با ۴ بازی و عدم نتیجه گیری و دریافت پول هنگفت شرایط بغرنجی را برای تیم ملی ایجاد کرد. باید به او زمان داده شود تا حرفی برای گفتن در جام جهانی داشته باشد.

بازیکن پیشین پرسپولیس درباره شرایط سرخپوشان گفت: پرسپولیس تا موقعی که به حاشیه نرفته بود به خوبی پیش می‌رفت، اما هر زمان تیم دچار حاشیه می‌شود نتیجه نمی‌گیرد. بهتر است از حاشیه دوری کنند تا بتوانند ۶ بازی باقیمانده را ببرند. هم استقلال و هم پرسپولیس مدعی قهرمانی هستند، امیدوارم تیمی که حقش است قهرمان شود.

وی در مورد حواشی ایجاد شده پیرامون گل محمدی اظهار داشت: یحیی جزو مربیان عالی ایران است و واقعا باید قدر این مربیان را دانست. وی یکی از بهترین‌هاست؛ اگر چه کادر او قوی هستند و نیاز به آرامش دارند، اما وظیفه پیشکسوتان‌ و هواداران این است حمایت کنند تا این تیم قهرمان شود. امیدوارم در فوتبال ایران فیرپلی اجرا شود، اما امسال متاسفانه این مسئله زیاد به چشم دیده نشد. امیدوارم در چند هفته پایانی این مسئله را کمیته داوران اجرا کند تا از این طریق حق به حقدار برسد.

آذری در پایان گفت: امیدوارم پرسپولیس بتواند برای ششمین بار متوالی با دستان سیدجلال و یحیی جام قهرمانی را بالای سر ببرد. از طرف دیگر، چون خودم مدرک مربیگری دارم، هر ساله حدود ۱۵ بازی را داوری می‌کنم و بار‌ها شده به همراه داوران آلمان، عملکرد داوران ایران را تجزیه و تحلیل کرده ایم، اما متأسفانه در فصل جاری عملکرد داوران ما مضحکه عام و خاص شده است، چون واقعاً داوری‌ها ایراد دارد. واقعاً آن‌ها به نحوی قضاوت می‌کنند که گویا غرض‌ورزی می‌کنند. ان شاءالله داوری‌ها بهتر شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *