رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: تشکیل کارگروه‌های تخصصی سازمان ثبت و سازمان بورس و اوراق بهادار در دستور کار قرار گرفت

16:45 - 28 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۴۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: به زودی تفاهم نامه همکاری مشترک فی ما بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان بورس و اوراق بهادار منعقد می‌شود.
-  حسن بابایی، در نشست مشترکی که با حضور مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با محوریت شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد بر تسهیل در ارتباطات الکترونیکی سازمان بورس و اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تاکید کرد.

بابایی تشکیل کارگروه‌های مشترک فناوری فی ما بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان بورس و اوراق بهادار را برای دستیابی به نقاط مشترک در راستای انعقاد تفاهم نامه ضروری دانست.

معاون رئیس قوه قضاییه همچنین افزود: حذف استعلامات سنتی علاوه بر صرفه جویی در زمان باعث افزایش اطمینان در صحت فرآیند پاسخگویی به مردم می‌شود.

در ادامه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر ضرورت تسریع در ثبت تغییر و تحولات نهاد‌های مالی و ثبت افزایش سرمایه سهامداران گفت: با تسریع در این امور شاهد کاهش تبعات مالی برای صاحبان شرکت‌ها هستیم.

اقبال، معاون امور اسناد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در بازه زمانی معین بیش از دویست هزار استعلام به صورت سنتی از حوزه بورس و اوراق بهادار به سازمان واصل گردیده است، عنوان کرد که با فراهم نمودن زیر ساخت‌های لازم در جهت الکترونیکی کردن این استعلامات کمک شایانی به حل مشکلات مردم می‌شود.

هاشمی، معاون توسعه، فن آوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان هم اضافه کرد: این سازمان آمادگی لازم و کامل را در هوشمندسازی استعلامات دارد.

در انتها مقرر شد در اسرع وقت کارگروه‌های مشترک در زمینه انعقاد تفاهم نامه بین دو دستگاه تشکیل شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *