عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:جدیت رئیس قوه قضاییه در اجرای طرح «مجازات جایگزین حبس» /مجازات جایگزین حبس به فرهنگ عمومی در سیستم قضایی تبدیل شود

15:32 - 28 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۴۵۰
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رئیس قوه قضاییه جدیت خاصی در اجرای طرح «مجازات جایگزین حبس» دارد، گفت: اقدام رئیس دستگاه قضا در اجرای «مجازات جایگزین حبس» باید نهادینه و به فرهنگ عمومی در سیستم قضایی تبدیل شود.
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مجید انصاری در گفت‌وگو با میزان، اقدامات رئیس دستگاه قضا را امیدآفرین در جامعه دانست و بیان کرد: اقدامات حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ابعاد مختلف، قابل‌تقدیر و احترام است.
 
حبس‌زدایی از اقدامات مهم رئیس قوه قضاییه است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حبس زدایی را یکی از اقدامات مهم رئیس قوه قضاییه برشمرد و گفت: مجازات جایگزین حبس، حرکتی تأثیرگذار است که در دستورکار رئیس قوه قضاییه قرار دارد که در سیاست‌های کلی نظام نیز به آن اشاره شده است.
 
مجازات جایگزین حبس، هزینه‌های دولت و قوه قضاییه را کاهش می‌دهد
حجت الاسلام و المسلمین انصاری با اشاره به اینکه مجازات جایگزین حبس، هزینه‌های دولت و قوه قضاییه را کاهش می‌دهد، اضافه کرد: از طرفی هم یک اقدام تأثیرگذار در راستای احترام و رعایت حقوق زندانیان است.
 
مجازات جایگزین حبس به فرهنگ عمومی در سیستم قضایی تبدیل شود
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه رئیس دستگاه قضا، جدیت خاصی در اجرای طرح مجازات جایگزین حبس در جهت تحقق حقوق زندانیان دارد، بر لزوم استمرار و نهادینه شدن این اقدام مثبت رئیس قوه قضاییه تأکید کرد و گفت: این رویکرد حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای باید به یک فرهنگ عمومی در قوه قضاییه و با صدور بخشنامه‌های روشن رویه عمومی در محاکم کشور تبدیل شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین انصاری کسرت زندانی‌ها در ندامتگاه‌ها را بستر پیامد‌های منفی برای کشور دانست و با تأکید بر اینکه طرح مجازات جایگزین حبس آثار مثبتی برای کشور به همراه دارد، اظهار کرد: کاهش جمعیت کیفری تبعات اجتماعی تأثیرگذاری خواهد داشت.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *