آزادی ۲۳۶ زندانی توسط شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۰ /۸۰۰ پرونده مربوط به خوردرو‌های بلاتکلیف تعیین تکلیف شده است

10:04 - 28 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۳۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان، پیشگیری از وقوع جرم را از اولویت‌های برنامه تحولی قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: همه سازمان‌ها باید در امر پیشگیری برنامه‌های مدون داشته باشند و آن‌ها را اجرایی کنند.
- حجت الاسلام و المسلمین علی مصطفوی نیا بیان کرد: رئیس قوه قضاییه در جلسه با مسئولان عالی قضایی و اعضای شورا‌های قضایی کشور ۱۵ اولویت را مطرح کرده اند که این ماموریت‌ها بر مبنای سند تحول و تعالی تدوین شده است و در استان‌ها باید به مرحله اجرا درآید.

وی ضمن برسی برنامه تحولی قوه قضاییه بر ترویج هر چه بیشتر فرهنگ صلح و سازش و استفاده از ظرفیت‌های ریش سفیدان و بزرگان طوایف با توجه به شرایط بومی استان تاکید و گفت: در سال گذشته ۲۳۶ زندانی توسط شعب شورا‌های حل اختلاف استان از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

رئیس شورای قضایی استان ادامه داد:در سال گذشته ۸۰۰ پرونده مربوط به خوردرو‌های بلاتکلیف در انبار‌های سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف شده است که باید نظارت دقیق و مستمر از انبارها به عمل آید و پرونده‌ای بلاتکیف نماند.

وی افزود: برنامه مدونی برای ساماندهی انبار‌های اموال تملیکی باید ایجاد شود تا آسیبی به بیت المال وارد نشود.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا بر ارتباط با مردم، حضور موثر در میان آنان و دریافت گزارش‌های مردمی تاکید و آنرا جزو برنامه‌های تحولی قوه قضاییه عنوان کرد و از همه اعضا خواست تا ارتباط خود را با مردم از طرق مختلف افزایش دهند.

 گفتنی است در این نشست تمام ابعاد برنامه تحولی قوه قضاییه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *