پاگشای ووشوی ایران پس از ۲ سال/ بازی‌های آسیایی نخستین آزمون فدراسیون جدید

11:14 - 28 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۳۵۲
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
ووشوی ایران پس از تغییر رئیس فدراسیون در هیچ مسابقات رسمی شرکت نکرده است.

- تیرماه سال ۱۳۹۹ بود که امیر صدیقی به عنوان رئیس فدراسیون ووشو انتخاب و جانشین مهدی علی‌نژاد شد. آن روز‌ها ورزش ایران و جهان درگیر کرونا بود، اما رفته رفته اوضاع بهتر شد و تقریبا تمام رشته‌های ورزشی مسابقات جهانی و آسیایی خود را برگزار کردند.

این در حالی است که ووشوی ایران از زمان تغییر رئیس فدراسیون در هیچ رویداد رسمی بین‌المللی حضور پیدا نکرده و بازی‌های آسیایی نخستین چالش فدراسیون جدید خواهد بود.

البته رئیس جوان فدراسیون ووشو در برگزاری مسابقات، کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در سطح کشور عملکرد رضایت‌بخشی داشته، اما چشم تمام ورزش‌دوستان به عملکرد ووشوی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو خواهد بود.

این رشته همواره در این بازی‌ها عملکرد قابل قبولی داشته و با توجه به سانداکاران باتجربه‌ای که در هر دو بخش مردان و بانوان در اختیار کادرفنی قرار دارند انتظار می‌رود امسال هم شاهد درخشش ووشوکاران ایران باشیم. البته نمی‌توان از ظرفیت بالای تالوکاران کشورمان هم به سادگی عبور کرد و امید به کسب مدال در این بخش هم وجود دارد.

ووشوی ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا دو مدال طلا توسط محسن محمد سیفی و عرفان آهنگریان و چهار مدال نقره توسط فرود ظفری، الهه منصوریان، شهربانو منصوریان و زهرا کیانی (در بخش تالو) کسب کرد.

در مجموع باید منتظر ماند و دید نخستین تجربه مسئولان و مربیان جدید در رقابت‌های بین‌المللی چطور پیش می‌رود و آیا نتایج مثل دوره گذشته درخشان است یا شاهد افول ووشوکاران کشورمان خواهیم بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *