رئیس کل دادگستری گلستان: رفع موانع اداری شرکت‌های دانش بنیان در اولویت دادگستری استان قرار دارد/ انعقاد تفاهم نامه همکاری با پارک علم وفناوری استان

15:01 - 28 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۳۲۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به فعالیت ۵۲ شرکت دانش بنیان در این استان گفت: رفع موانع، بوروکراسی‌های اداری و نیز تسهیل در صدور مجوز برای تاسیس شرکت‌های دانش بنیان استان را در اولویت کاری قرار داده‌ایم.

حیدر آسیابی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ضرورت انتخاب راهبرد «تولید دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب بیان کرد: استفاده از علم دانش بنیان در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی راهگشا خواهد بود و به رفع مشکلات کمک خواهد کرد. 

وی با اشاره به مشکل کم آبی در کشور گفت: متاسفانه حدود ۸۵ تا ۹۰ درصدآب موجود در کشور صرف حوزه کشاورزی می‌شود و تنها ۱۵ درصد آن در حوزه صنعتی و  شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد که با علم دانش بنیان می‌توان راهی برای کاهش مصرف آب در این حوزه پیدا کرد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان بیان کرد: استفاده از علم دانش بنیان نه تنها در حوزه کشاورزی بلکه در سایر صنایع می‌تواند به افزایش کیفیت محصولات و کالا‌های تولید شده بینجامد و به ارتقای وضعیت صنعت در کشور کمک کند.

آسیابی با بیان اینکه راهبرد «تولید دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» انتخابی هوشمندانه از سوی رهبر معظم انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال می‌توان برای سایر صنایع، شرکت‌هایی دانش بنیان تاسیس کرد و با استفاده از تحقیقاتی که در این شرکت‌ها انجام می‌شود، در آن صنایع اقدام کرد. 

وی ادامه داد: برای تحقق شعار سال در استان گلستان، در اولین جلسه اقتصاد مقاومتی به بازدید از پارک علم و فناوری استان رفتیم و از ۷ شرکت دانش بنیان بازدید کردیم؛ تفاهم نامه مشترکی با پارک علم و فناوری منعقد کردیم که در آن، حمایت از زندانیان صاحب ایده و ارائه مشاوره و بکارگیری این مددجویان در شرکت های فناور هم دیده شده است. 

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به فعالیت ۵۲ شرکت دانش بنیان در این استان عنوان کرد: رفع موانع، بوروکراسی‌های اداری و نیز تسهیل در صدور مجوز برای تاسیس شرکت‌های دانش بنیان استان را در اولویت کاری قرار داده‌ایم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *