کرونا در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آمریکا/نیم میلیون ابتلا و بیش از سه هزار مرگ در پشت میله‌ها

15:12 - 28 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۲۷۵
واکنش آمریکا به همه‌گیری کووید-۱۹ در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها یک شکست برای این کشور محسوب می‎شود.

- با بیش از نیم میلیون ابتلا در پشت میله‌ها و بیش از ۳ هزار تلفات جانی، واکنش آمریکا به کووید-۱۹ در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها شکست خورده است.

به گزارش پایگاه «پریزون پالیسی»، دولت‌های فدرال، ایالتی و محلی دستورالعمل‌های بهداشت عمومی را نادیده گرفتند، از اجرای حتی ابتدایی‌ترین استراتژی‌های کاهش ابتلا خودداری کردند و نتوانستند جمعیت زندانی خود را به سطح لازم برای جلوگیری از این فجایع برسانند.

با حضور در سومین سال مقابله با این ویروس، کارشناسان بهداشت عمومی به طور فزاینده‌ای موافق هستند که از میان بردن کامل این ویروس غیرواقعی است؛ در عوض، آن‌ها می‌گویند کووید-۱۹ بومی خواهد شد، به این معنا که این بیماری در آینده قابل پیش بینی بر جمعیت آمریکا، با ظهور سویه‌های جدید، شیوع حاد، و تهدید‌های مداوم برای سلامت عمومی، تأثیر می‌گذارد.

پیمایش موفقیت آمیز این وضعیت جدید مستلزم کاهش عمیق جمعیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آمریکا و تلاش‌های هماهنگ برای بهبود مراقبت‌های بهداشتی در این مراکز است.

آمریکا در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها در ارتباط با همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ درست عمل نکرده است.

موثرترین راه برای کاهش ویرانی کووید-۱۹ در زندان‌ها و بارداشتگاه‌ها کاهش تعداد افراد پشت میله‌های زندان است؛ آمریکا بخش بزرگی از جمعیت خود را در مقایسه با هر کشور دیگری در جهان در پشت میله‌ها محبوس کرده است.

در حالی که جمعیت زندانیان در آمریکا کمتر از ابتدای همه‌گیری است، اما همچنان تعداد این افراد بسیار زیاد است و این روند رو به افزایش است.

وقتی ویروس شیوع پیدا کرد، فوراً مشخص شد که چه کاری باید انجام شود؛ انجام تمام اقدامات ممکن برای کاهش ابتلاها؛ این امر به‌ ویژه در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها که از نظز جمعیتی مکان‌های بسیار متراکمی هستند که در آن فاصله‌گذاری اجتماعی غیرممکن بوده، بهداشت ضعیف است و منابع پزشکی بسیار محدود هستند، ضروری بود.

کارشناسان بهداشت عمومی هشدار دادند که عواقب آن وخیم است؛ زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها تبدیل به مکان‌هایی می‌شوند که در آن، کووید-۱۹ به سرعت گسترش می‌یابد و سپس به جوامع اطراف با قدرتی بیشتر از همیشه بازمی‌گردد.

با وجود امید‌های اولیه مبنی بر اینکه مقام‎های آمریکا با آزادی زندانیان به این بیماری همه گیر پاسخ دهند، در کل زندان‌ها تقریباً هیچ فردی را آزاد نکردند.

بازداشتگاه‌های آمریکا به‌ ویژه برای پاسخ به همه‌گیری آماده نبودند؛ افراد معمولاً برای مدت طولانی در بازداشتگاه نمی‌مانند؛ ورود و خروج افراد یه صورت دائمی وجود دارد و تهدیدی قابل توجه برای سلامت عمومی در دو طرف دیوار‌های بازداشتگاه‌ها ایجاد می‌کند.

عدم موفقیت در کاهش جمعیت زندانیان در آمریکا موجی به همراه داشت که همه گیری را بسیار فراتر از دیوار‌های زندان تشدید کرد.

در آغاز همه‌ گیری، مناطقی که میزان زندانی شدن بالاتری داشتند، به طور قابل‌ توجهی شاهد نرخ موارد ابتلا به کووید بیشتری بودند.

تجزیه و تحلیل‎ها نشان می‎دهند که در تابستان ۲۰۲۰، حبس دسته جمعی به نیم میلیون مورد ابتلای بیشتر در سراسر آمریکا منجر شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *