خانجانی: قدر تک سهمیه بدمینتون ایران در بازی‌هایی آسیایی را می‌دانم

11:37 - 30 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۲۶۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
ملی‌پوش بدمینتون کشورمان گفت: فقط یک بدمینتون‌باز به بازی‌هایی آسیایی اعزام می‌شود و به خوبی قدر این سهمیه را می‌دانم.

فرزین خانجانی در گفت‌وگو با میزان، درباره برگزاری انتخابی تیم ملی بدمینتون برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، اظهار داشت: ۱۰ بدمینتون‌باز برتر مسابقات انتخابی جام فجر در انتخابی بازی‌هایی آسیایی شرکت کردند تا در نهایت یک نفر برتر معرفی شود. بعد از جام فجر این دوره از مسابقات انتخابی خیلی مهم بود. بالطبع گرفتن یک سهمیه در بین تمام بدمینتون‌بازان سراسر ایران بسیار سخت و پر استرس است. به خاطر این حساسیت هر کسی که به این مهم دست پیدا می‌کند قدرش را به خوبی می‌داند.

وی افزود: با اینکه مسابقات بعد از غروب آفتاب (بعد از افطار) برگزار می‌شد و بازی در شب را تجربه نکرده بودیم، رقابت بسیار سخت و فشرده بود. از امید مقدس‌زاده داور بین‌المللی بدمینتون کشورمان نیز تشکر می‌کنم که این دوره مسابقات را بسیار با نظم و سیستم خوب در حد بین‌المللی برگزار کرد.

ملی‌پوش بدمینتون کشورمان در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوار بود تا در بازی‌های آسیایی حاضر باشد، عنوان کرد: برای رسیدن به هدفم که رسیدن به بازی‌های آسیایی بود، صبح و شب تمرین کردم. حریفان خیلی خوبی برای رسیدن به مقام قهرمانی مسابقات انتخابی داشتم. با اینکه شانس اول قهرمانی نبودم، لمل فکر می‌کردم که بتوانم تک سهمیه حضور در بازی‌های آسیایی را از آن خود کنم.

وی در پاسخ به این سوال که تمریناتش را برای حضور در بازی‌هایی آسیایی هانگژو از چه زمانی آغاز می‌کند، ادامه داد: بلافاصله بعد از مسابقات انتخابی تمریناتم را برای مسابقات هانگژو استارت زدم. ۴ ماه فرصت تا برگزاری این پیکار‌ها باقی مانده است و باید تمام سعی و تلاشم را برای کسب بهترین نتیجه انجام بدهم.

خانجانی با اشاره به اینکه رنک گرفتن در رده‌بندی بین‌المللی ارتباط مستقیم با بازی در مسابقات برون مرزی است، گفت: در چند سال اخیر در مسابقات آسیایی و جهانی زیادی شرکت نکرده‌ایم و بر همین اساس بدمینتون‌بازان ایرانی رنکینگی در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ ندارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *