تقدیر بازیگر سینما از اقدامات قوه قضاییه برای کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی

9:00 - 29 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۱۸۸
بازیگر فیلم سینمایی «سن پطرزبورگ» گفت: خوشبختانه دستگاه قضا همکاری بسیار خوبی را با ما داشته و راه رسیدن به آزادی زندانیان مالی را هموار کرده است، حتی می‌توانم بگویم که همکاری این دستگاه از قبل بسیار بهتر شده است.

- طی هفته گذشته و همزمان با دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان، جمعی از خیرین به همراه جمیاری ، معاون مدیرکل زندان های استان تهران، رحمانی، مدیر ستاد دیه استان تهران ، میرزایی مطلق معاون قضایی ریاست کل دادگستری کل استان، سید ابوالفضل پرپنچی ، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) از ندامتگاه تهران بزرگ بازدید کردند.

در جریان این مراسم که به همت ستاد دیه برگزار شد، خیرین از سالن‌های یک و دو اندرزگاه زندان که مربوط به زندانیان جرایم مالی بود، بازدید کردند و در جشن گلریزان توسط خیرین قریب به ۱۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جمع آوری شد. همچنین کیانوش گرامی ، هنرمند عرصه سینما و تاتر در این مراسم حاضر شد. در پایان این مراسم ۷ نفر از زندانیان بدهکار از زندان آزاد شدند.

به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی ، ضمن گفت‌وگو با با کیانوش گرامی پیرامون این دیدار به بحث نشست، کیانوش گرامی در گفت‌وگو با میزان درباره این مراسم گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان و کمک به آزادی این عزیزان بارها راهی زندانها شدم و خوشبختانه توانستیم به بسیاری از آنها کمک کنیم. 

وی در همین رابطه ادامه داد: این فعالیت در سالهای پیش هم رخ داده و معمولا ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای آزادی زندانیان مالی بوده است، این فعالیت توسط انجمنی که هنرمندان هم در آن حضور دارند تشکیل شده و به کمک خیرین به آزادی زندانیان کمک می کند. 

این بازیگر سینما و تلویزیون در همین راستا تاکید کرد: خوشبختانه در این راه همواره کمک خیرین و هنرمندان همراه ما بوده و طی فعالیت های امسال هم تعداد زیادی از زندانیان آزاد شده به خانه رفته اند. 

وی تاثیر حضور هنرمندان در فعالیت های خیرخواهانه همچون آزادی زندانیان مالی را بسیار تاثیرگذار خواند و اظهار کرد: بدون شک مردم به دنبال الگو هستند، هنرمندان و ورزشکاران با توجه به محبوبیت خود می توانند پیش از هرکسی در جلوی این صف بایستند و به آزادی زندانیان کمک کنند، طبیعتا وقتی این عزیزان در این راه قدم بگذارند مردم و خیرین با اعتماد بیشتری کمک کرده و این فعالیت به عنوان یک فرهنگ نهادینه می شود. 

وی طی درخواست از طلبکاران زندانیان جرایم مالی اظهار کرد: من در همین ماه عزیز از طلبکاران می خواهم که تا جایی که امکان دارد بخشش کنند، می‌دانم که شاید مدتی پیش پولی را داده باشند و امروز ارزش آن پول کم شده و یا از بین رفته باشد اما بدون شک حضور یک فرد در زندان برای آنها هیچ بازگشت پولی را نخواهد داشت. 

گرامی در همین رابطه افزود: این را هم بگویم که وقتی فردی در زندان است علاوه بر خود او یا بهتر بگویم بیشتر از خودش خانواده‌اش دچار مشکلات و بحران می شوند. به همین خاطر می گویم که طلبکاران تا حد امکان گذشت داشته باشند و بگذرند. زیرا با این کار با احترام به تمامی خانواده های زندانیان می‌توان در کاهش فساد و فقر در جامعه هم کمک کنرد.

وی درباره فعالیت و همکاری دستگاه قضا در آزادی زندانیان مالی تاکید کرد: خوشبختانه دستگاه قضا همکاری بسیار خوبی را با ما داشته و راه رسیدن به آزادی زندانیان مالی را هموار کرده است، حتی می‌توانم بگویم که همکاری این دستگاه از قبل بسیار بهتر شده است. 

بازیگر فیلم سینمایی «سن پطرزبورگ» خاطرنشان کرد: در نهایت اینکه این انجمن که من تا حدودی سعی می کنم آن را جلو ببرم صرفا از کمک مردمی و خیرین تامین می شود، بدون شک این کمک می‌تواند بیشتر هم باشد، از سویی از هنرمندان و ورزشکاران دعوت می کنم تا در این فعالیت شرکت کنند تا باری از دوش جامعه برداشته شود. 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *