صدور کارت سوخت المثنی حداکثر در یک ماه

17:46 - 26 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۰۸۷
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: امسال کارت‌های سوخت المثنی حداکثر در یک ماه صادر می‌شود و تا یکماه آینده همه ۵۰۰ هزار کارتی که از بهمن ماه باقی‌مانده است به دست متقاضیان می‌رسد.

- کرامت ویس کرمی  گفت: تا کنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارت سوخت صادر شده که از این یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارت سوخت حدود ۸۵۰ هزار عدد برای خودرو‌های بنزینی و نفت گاز عمومی است که سیستم سوخت آن‌ها ماهانه است.

مدیر عامل پخش فراورده‌های نفتی افزود: کارت سوخت خودرو‌های عمومی باری ‏ و مسافری بنزینی باید ظرف یک‌ماه صادر شود چرا که سهمیه سوخت این خودرو‌ها یک ماه ذخیره می‌شود.

مدیر عامل پخش فراورده‌های نفتی ادامه داد: از یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارت سوخت که صادر شده است حدود ۲۵۰ هزار مربوط به خودرو‌های شخصی بوده که صادر شده و در حال ارسال است.

ویس کرمی با اشاره به اینکه آخرین تقاضای صدور کارت سوخت المثنی خودرو‌های شخصی حدود ۵۰۰ هزار است گفت: برای صدور روزانه ۲۰ تا ۲۵ هزار کارت سوخت المثنی برنامه ریزی شده است تا ظرف یکماه آینده همه ۵۰۰ هزار کارتی که از بهمن ماه باقی‌مانده است به دست متقاضیان برسد.

وی افزود: روزانه حدود ۸ هزار ثبت نام برای خودرو‌های شخصی انجام می‌شود.

مدیر عامل پخش فراورده‌های نفتی گفت: خوردو‌های عمومی سهمیه سوختشان یکماه ذخیره می‌شود. این در حالی است که خودرو‌های شخصی و موتور سیکلت حدود ۹ ماه سهمیه سوختشان ذخیره می‌شود به‌طوری‌که برای خودرو‌های شخصی ظرف ۹ ماه ماهی ۶۰ لیتر و سقف ۵۴۰ لیتر سوخت ذخیره می‌شود و برای موتور سیکلت ماهی ۲۵ لیتر حدود ۲۲۵ لیتر ذخیره می‌شود.

ویس کرمی گفت: ۷۵۰ هزار کارت سوخت المثنی خودروی شخصی ثبت نام شده که از این تعداد ۲۵۰ هزار صادر شده است و ۵۰۰ هزار در حال صدور کارت است.

این مسئول نفتی افزود:رانندگان نگران ذخیره کارتشان نباشند چرا که ذخیره کارت‌های قبلی تا سقف ۵۴۰ لیتر به کارت جدید المثنی انتقال می‌یابد.

مسعود رضایی مدیر عامل سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی هم گفت: بعد از حمله سایبری به سامانه سوخت در آبان ماه ۱۴۰۰ تعدادی از سرویس‌ها دچار اختلال شد که به ترتیب اولویت در صدد اصلاح مشکل برآمدیم.

رضایی افزود: ۴۰ روز طول کشید تا با دفاتر پلیس + ۱۰ ارتباط‌ها برقرار و خدمت رسانی انجام شود.

مدیر عامل سامانه هوشمند سوخت گفت: برای صدور کارت‌های سوخت هم اولویت بندی شد و به طور طبیعی اولویت با خودرو‌های نفت گاز عمومی و وسایل نقلیه عمومی همچون تاکسی‌ها بود.

رضایی گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت خدمات انتظامی با وارد کردن مشخصات خودروشان و یا مراجعه به پلیس + ۱۰ و یا تماس با شماره ۰۹۶۲۷ برای برطرف شدن مشکلشان اقدام کنند.

انتقاد‌ها درباره تاخیر در تحویل کارت‌های سوخت المثنی همچنان ادامه دارد و افرادی وجود دارند که بیش از ۳ تا ۵ ماه است که منتظر دریافت کارت سوختشان هستند.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/04/3513743_718.mp4']


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *