سالیوان: آمریکا به همکاری با روسیه درمورد پرونده هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد

17:40 - 25 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۹۸۵
مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که ارتباط این کشور با روسیه درباره پرونده هسته‌ای ایران ادامه خواهد یافت.

-جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در جریان سخنرانی در باشگاه اقتصادی واشنگتن که از شبکه تلویزیونی رویترز پخش می‌شد، از ادامه ارتباط با طرف روسی در خصوص چندین پرونده مانند پرونده هسته‌ای ایران خبر داد و گفت: ارتباطات میان روسیه و ایالات متحده همچنان در خصوص طیفی از موضوعات از جمله عملیات ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) و پرونده هسته‌ای ایران ادامه دارد، اما دیگر مثل قبل تجارت و همکاری با این کشور صورت نمی‌گیرد.

شبکه روسی «ریانووستی» گزارش کرد، سالیوان پیرامون ادامه همکاری با روسیه گفته است که یکی از مواردی که ما با روسیه به همکاری ادامه می‌دهیم، برنامه هسته‌ای ایران است. وضعیت به گونه‌ای نیست که دیپلمات‌های آمریکایی اصلًا با دیپلمات‌های روسی در تماس نباشند. با این حال، ما در هیچ زمینه‌ای طبق روال معمول همکاری نمی‌کنیم. ایالات متحده و روسیه همچنان در مورد مسائل مربوط به کار ISS در تماس هستند. ما این کار را حتی در دوران جنگ سرد انجام دادیم.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت: واشنگتن به دنبال امضای توافقی نیست که خطر برنامه هسته‌ای ایران را کاهش ندهد. رئیس‌جمهور جو بایدن، توافقی را که خطر برنامه هسته‌ای ایران را کاهش ندهد، امضا نخواهد کرد.

سالیوان در عین حال برای رسیدن توافق نهایی در وین ابراز امیدواری کرد و گفت: برای رسیدن به نقطه‌ای که تهران و واشنگتن بتوانند به توافق هسته‌ای بازگردند، پیشرفت قابل قبولی داشته‌ایم.


برچسب ها: روسیه سالیوان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *