رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمار طلاق در محاکم خانواده دادگستری کل استان اصفهان ۱۰ درصد کاهش یافت

13:35 - 25 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۹۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان در حاشیه بازدید سرزده از مجتمع قضایی خانواده اصفهان از کاهش ۱۰ درصدی آمار طلاق در این استان خبر داد.
- حجت الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان در بازدید سرزده از مجتمع قضایی شهید قدوسی (خانواده) اصفهان از کاهش ۱۰ درصدی آمار پرونده‌های طلاق در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ خبر داد و بیان کرد: انجام اموری همچون فعال شدن مراکز مشاوره خانواده و سایر اقدامات پیشگیرانه در حوزه طلاق و نیز تلاش همکاران در شورا‌های حل اختلاف سطح استان باعث کاهش ۱۰ درصدی آمار طلاق در سال گذشته شده است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ مجموعه پرونده‌های با موضوع طلاق و ثبت این واقعه ۱۳ هزار و ۲۹۲ فقره بوده که در سال ۱۴۰۰ این آمار به ۱۱ هزار و ۹۶۷ فقره کاهش پیدا کرده است.

وی انجام مشاوره‌های قبل از ازدواج برای زوج‌های جوان را ضروری و موثر در کاهش هر چه بیشتر این آمار دانست و گفت: عواملی همچون کاهش آستانه تحمل، بیکاری، اعتیاد و... همواره از جمله دلایل بروز اختلافات خانوادگی بوده و بر همین اساس این امر نیازمند برنامه‌ریزی و سیاست گذاری مسئولان است. 

رئیس دستگاه قضایی استان همچنین خاطرنشان کرد: در بسیاری از پرونده‌ها با موضوع اختلافات خانوادگی دخالت اطرافیان و خانواده دلیل مهم آن ارزیابی می‌شود که ضروری است خانواده با تلاش در جهت ایجاد عشق و محبت در میان فرزندان، بنیان خانواده را هر چه بیشتر تقویت کنند و در صورت بروز هرگونه اختلاف، در جهت صلح و آشتی و رفع اختلافات تلاش کرده و نقش اصلاحی و ارشادی خود را به درستی ایفا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری یادآور شد: قضات و کارکنان دادگاه‌های خانواده نیز با صرف وقت و ارجاع آن به مشاوران در راستای حفظ بنیان خانواده و بازگشت زوجین به زندگی مشترک تلاش می‌کنند که گاهی اوقات یکی از دلایل اطاله دادرسی‌ها در این حوزه همین است.

گفتنی است رئیس کل دادگستری استان در ادامه در مجتمع اجرای احکام (شهید سلیمانی) نیز حضور پیدا کرد و ضمن گفت‌وگو با مراجعان و همکاران، از نزدیک در جریان نحوه خدمت رسانی به مردم و نقاط ضعف و قوت این مجموعه قرار گرفت.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *