معامله ۱۲۰ میلیون پوندی انگلیس با روآندا برای برون سپاری پناهجویان

15:03 - 25 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۹۴۲
انگلیس قصد دارد به بهانه مشارکت در توسعه اقتصادی روآندا، پناهجویان و مهاجران را برای رسیدگی پرونده هایشیان به کشوری در آفریقای مرکزی اعزام کند.
انگلیس معامله‌ای به ارزش ۱۲۰ میلیون پوند با کشور آفریقایی روآندا امضا می‌کند تا پناهجویان را برای رسیدگی به پرونده پناهجوییشان به این کشور بفرستد.
 
به گزارش «گاردین»، دولت انگلیس قصد دارد به بهانه آن چه تلاش برای از بین بردن تجارت قاچاق انسان و محدود بودن ظرفیت انگلیس برای کمک به پناهجویان خوانده، مجموعه‌ای از اقدام‌ها را برای مقابله با سیل پناهجویان و مهاجران انجام دهد.
 
یکی از این مجموعه اقدام ها، واگذار کردن مسئولیت عملیات کانال به نیروی دریایی است.
 
«پریتی پاتل»، وزیر کشور انگلیس نیز برای نهایی کردن برنامه موسوم به «مهاجرت و مشارکت در توسعه اقتصادی» به روآندا در آفریقای مرکزی سفر کرد.
 
«پاتل» که سه سال گذشته وعده برون سپاری رسیدگی به پرونده پناهجویان به کشور‌های ثالث را داده و در امضای قرارداد با آلبانی و غنا شکست خورده بود، برای امضای معامله‌ای به ارزش ۱۲۰ میلیون پوند به روآندا می‌رود.
 
براساس گزارش ها، درخواست پناهجویی مهاجران در روآندا بررسی شده و آن‌ها تشویق به اقامت در این کشور می‌شوند. البته «تایمز» نوشت که این ابتکار فقط شامل پناهجویان مرد می‌شود.
 
روآندا در مقابل پذیرش مسئولیت رسیدگی به پرونده پناهجویان، وعده رشد اقتصادی را دریافت کرده است.
 
حزب «کارگر» انگلیس این معامله را «غیرقابل اجرا» و «غیراخلاقی» خواند که علاوه بر پر هزینه بودن، محکوم به شکست است.
 
بر اساس گزارش ۲۰۲۰ دیده بان حقوق بشر، زندانیان در روآندا از بازداشت خودسرانه، بدرفتاری و شکنجه در مراکز رسمی و غیر رسمی رنج می‌برند.
دولت انگلیس هنوز توضیح نداده که پناهجویان اعزام شده به روآندا در بازداشتگاه‌های تحت کنترل انگلیس نگهداری می‌شوند یا خیر.
 
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) گفت که منتظر است تا توافق دوجانبه را ببیند، اما نسبت به برنامه اعزام پناهجویان به کشور ثالث ابراز نگرانی کرد.
 
پیشتر دانمارک با دولت روآندا برای پذیرش پناهجویان و مهاجران قرارداد بسته بود. اما هنوز مشخص نیست که آیا دانمارک تاکنون کسی را به روآندا فرستاده یا خیر.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *