کارشناس سازمان هواشناسی: سامانه بارشی جدید از شنبه وارد کشور می‌شود

11:04 - 25 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۸۹۸
کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه فردا در مناطقی از جنوب‌غرب، غرب، جنوب و سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های قزوین، زنجان، البرز، تهران، سمنان و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و به تدریج بخش‌هایی از مرکز و شرق و شمال‌شرق کشور شاهد رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد هستیم، گفت: سامانه بارشی جدید از شنبه وارد کشور می‌شود.
کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده گفت: امروز برای بخش‌هایی از استان‌های ساحلی خزر، خراسان‌شمالی و رضوی، همدان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، کرمان، و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، زنجان، البرز و تهران، بارش پراکنده و گاهی رعدو برق پیش‌بینی می‌شود که همراه با وزش باد شدید موقتی است و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک را نیز به همراه دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا در مناطقی از جنوب‌غرب، غرب، جنوب و سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های قزوین، زنجان، البرز، تهران، سمنان و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و به تدریج بخش‌هایی از مرکز و شرق و شمال‌شرق کشور شاهد رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد هستیم، ادامه داد: سامانه بارشی جدید از شنبه وارد کشور می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز انتظار کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل را داریم، افزود: فردا در مناطق شرق، جنوب شرق و مرکز وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک می‌شود و همین شرایط جوی روز شنبه در مناطق شرق و شمال‌شرق و مناطق مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی با اشاره به اینکه روز‌های یکشنبه و دوشنبه علاوه بر این مناطق در جنوب و جنوب‌شرق کشور همین شرایط تداوم دارد، اظهار کرد: آب‌های دریای خزر امروز مواج است و از فردا تا روز دوشنبه تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس، این شرایط را دارند.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری است که در ساعات بعدازظهر به تدریج ابری می‌شود. وزش باد شدید در تهران نیز پیش‌بینی شده است و در اواخر وقت احتمال بارش پراکنده وجود دارد. حداکثر دمای امروز پایتخت ۲۹ و حداقل دما به ۱۸ درجه بالای صفر می‌رسد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *