رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رژیم صهیونیستی به سوی نابودی

9:30 - 24 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۶۸۰
اصغر زارعی در یادداشتی نوشت: باید گفت که اگر رژیم منحوس صهیونیستی دست به حماقت جدیدی بزند، با پاسخ غیرمنتظره و سریع مقاومت روبه‌رو شده و یک گام بلند دیگر به فروپاشی نزدیک‌تر خواهد شد.

_ اصغر زارعی در روزنامه حمایت نوشت: پس از اینکه صهیونیست‌ها خیال کردند شیرینی مصنوعی برقراری روابط با چند دولت خائن به آرمان فلسطین، برای همیشه در کام آن‌ها خواهد ماند، به‌یک‌باره موجی از حملات بی‌سابقه، خواب را بر آن‌ها حرام کرد. یک‌بار دیگر منطقه «جنین» در شمال کرانه باختری به کابوس رژیم صهیونیستی بدل شده و جوانان ساکن در آن، این بار با سلاح گرم، شهر‌های اسرائیل را ناامن کرده‌اند. اظهارنظر «آویو کوخاوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه «در گذشته از سوار شدن در اتوبوس می‌ترسیدیم و حالا از راه رفتن در خیابان‌ها هراس داریم»، گواهی بر این مدعاست.

صهیونیست‌ها از اینکه موج مسلح شدن در میان جوانان فلسطینی از شمال کرانه باختری به سایر مناطق تسری پیدا کند و کرانه به غزه‌ای دیگر تبدیل شود به‌شدت نگران‌اند، چراکه طی کمتر از یک ماه، ۱۴ صهیونیست در عمق فلسطین اشغالی به هلاکت رسیدند و دستگاه امنیتی اسرائیل با شوک بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شد. اشغالگران گمان می‌کردند که با مسن شدن و درگذشت نسل‌های گذشته، نسل جدید با به‌اصطلاح واقعیت‌ها روبه‌رو شده و از شور و هیجان آرمان‌گرایی و شهادت‌طلبی به سبک فحول مقاومت همچون شهید «عز الدین قسام» دست برخواهد داشت. این اتفاق اکنون کاملاً به‌صورت معکوس رقم خورده و جوانان فلسطینی حتی شجاع‌تر از اسلاف خود ظاهر شده‌اند. آن‌ها با عبور از چندین لایه حفاظتی و امنیتی، به قلب دشمن زده و مجموعه‌های نظامی – اطلاعاتی اسرائیل را با چنان چالشی جدی مواجه کرده‌اند که فراتر از شکست، بی‌آبرویی اشغالگران را رقم زده است.

«روگل آلفر»، منتقد رسانه‌ای رژیم صهیونیستی طی یادداشتی در روزنامه هاآرتص برشی از این فضاحت را تشریح کرده است. او با اشاره به پوشش مستقیم تلویزیونی حمله شهید «رعد فتحی حازم» در پنجشنبه‌شب گذشته به یک باشگاه شبانه در تل‌آویو، مقامات اسرائیل را به باد انتقاد گرفت و نوشت: «این شکل از پخش مستقیم، تمام تلاش‌های دستگاه امنیتی و سیاسی را در دو هفته گذشته برای بازگرداندن حس امنیت به اسرائیلی‌ها ناکام گذاشت. شکست امنیتی تنها به ناتوانی در جلوگیری از انجام عملیات محدود نمی‌شود، بلکه نحوه برخورد با عملیات در هنگام و پس از وقوع آن نیز بستگی دارد. ما در هر دو زمینه شکست خوردیم.»

از سوی دیگر، فلسطینی‌ها به‌صراحت اعلام کرده‌اند که عملیات‌های اخیر، پاسخی مشروع و طبیعی به تشدید فشار‌های اشغالگران علیه مردم و سرزمین فلسطین است و از محاصره کامل کرانه باختری و لغو برخی تسهیلات، واهمه‌ای ندارند. این در حالی است که صهیونیست‌ها سنگین‌ترین سرمایه‌گذاری را بر روی سامانه‌های پدافند موشکی (گنبد آهنین) کرده‌اند، اما با این وصف، جرئت اقدام نظامی علیه جنین و غزه را ندارند، چون به گفته ژنرال «اسحاق بریک»، نظامی بلندپایه صهیونیست و رئیس سابق کمیته رسیدگی به شکایات سربازان؛ «اسرائیل برخلاف جنگ‌های قبلی با تهدیدی وجودی مواجه است که قبلاً با آن مواجه نشده بود. غیرنظامیان روزانه ۳ هزار موشک دریافت خواهند کرد و ما برای آن آماده نیستیم».

وقایع میدانی نیز تردیدی باقی نگذاشته که تصمیم‌گیرندگان در تل‌آویو به این جمع‌بندی قطعی رسیده‌اند که عملیات زمینی در کرانه باختری یا نوار غزه تلفات وخسارات سنگینی به‌جا خواهد گذاشت. مضاف بر اینکه اشغالگران تجربه ناکامی در نبرد زمینی را در نبرد ۳۳ روزه به یاد دارند و از این رو، عمده تمرکز خود را بر حملات هوایی قرار داده‌اند.

افزون بر این، تهدیدات مکرر صهیونیست‌ها مبنی بر ترور و حمله به رهبران مقاومت، رنگ‌باخته، نخ‌نما شده‌اند و فاقد اعتبار هستند چراکه قواعد نبرد میان اسرائیل و فلسطین دستخوش تغییرات بزرگ‌شده است. در واقع، حماس، جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های مقاومت، خط و نشان کشیدن‌های دشمن را به هیچ انگاشته‌اند و واقف‌اند که آخرین حربه آن‌ها، حرف درشت، اما تو خالی زدن است. «آویگدور لیبرمن»، رهبر حزب نژادپرست «اسرائیل بیتنا»، سال‌ها قبل تهدید کرده بود که چنانچه وزیر جنگ شود، فقط دو روز به «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس فرصت خواهد داد تا اسرا و اجساد اسرائیلی‌ها را تحویل دهد، در غیر این صورت ترور خواهد شد! او بعد‌ها وزیر جنگ شد، اما هیچ‌گاه نتوانست تهدیداتش را عملی کند.

از سوی دیگر، چند شاخصه مهم از ورود تحولات فلسطین به مرحله‌ای جدید و آغاز سطح دیگری از درگیری‌ها میان مقاومت و صهیونیست‌ها حکایت دارند که عبارت‌اند از:

۱. عملیات‌های چهارگانه اخیر توسط نیرو‌های خودجوش که علی‌الظاهر به گروه‌های مقاومت منتسب نیستند، صورت گرفته و این بدان معناست که اسرائیل نمی‌داند با چه گروه و جریانی طرف است و از این پس، وقتی یک فلسطینی را می‌بینند باید از سایه خود نیز وحشت داشته باشند. به بیان دیگر، مقاومت از حالت تشکیلاتی به آرایش مردمی و عمومی تغییر وضعیت داده و تک‌تک مردم فلسطین می‌توانند یک تهدید بالقوه باشند.

۲. رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی سال‌هاست که با ترفند‌های مختلف، کوشیده خیال شهرک‌نشینان و شهروندانش را از بابت خنثی کردن حملات مسلحانه حماس راحت کند، اما دستپاچگی آن‌ها از عملیات برنامه‌ریزی‌شده در کرانه باختری، نشان از غافلگیری عمیق آن‌ها داشت. قاعده آن‌ها این بوده که به‌اصطلاح تروریسم از نوار غزه نشئت می‌گیرد، ولی حالا با موج جدیدی از حملات مسلحانه در کرانه باختری طرف هستند؛ حقیقتی که رو به گسترش است و راه گریزی از آن ندارند.

۳. مقاومت فلسطین در نبرد «شمشیر قدس» رسماً اعلام کرد که در واکنش به تعرض رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها در اراضی ۱۹۴۸ وارد تقابل نظامی شد. از طرفی، صهیونیست‌ها با برخی تحرکات تنش‌زا از جمله ورود وزیر خارجه این رژیم، در حال استمزاج برای اعمال محدودیت‌های مجدد هستند و احتمال درگیری میان فلسطینی‌ها با اسرائیل و در نتیجه ورود مقاومت به یک جنگ تمام‌عیار، افزایش یافته است. به گفته «زیاد النخاله»، دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین؛ «مقاومت در آستانه یک جنگ با دشمن در ماه رمضان است ... تصمیمات غزه برای مواجهه و پاسخ به جرائم صهیونیست‌ها به نیرو‌های مقاومت واگذار شده و آن‌ها هیچ‌گاه اهالی شهر‌های جنین و قدس و کل فلسطین را ناامید نمی‌کنند».

به‌این‌ترتیب باید گفت که اگر رژیم منحوس صهیونیستی دست به حماقت جدیدی بزند، با پاسخ غیرمنتظره و سریع مقاومت روبه‌رو شده و یک گام بلند دیگر به فروپاشی نزدیک‌تر خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *