پاسخگویی به مشکلات و مسائل حقوقی مراجعان در اولین برنامه ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری تهران در سال جاری

19:07 - 23 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۶۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل و سایر مسئولان قضایی استان تهران در جریان اولین ملاقات مردمی این هفته خود با تعدادی از مراجعان ملاقات کردند و ضمن استماع مشکلات حقوقی و قضایی آنان، دستورات لازم را جهت رسیدگی صادر کردند.

- طبق اعلام رسانه و ارتباطات دادگستری کل استان تهران، در راستای «تکریم ارباب رجوع» و استماع «بدون واسطه» مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان، اولین جلسه دیدار مردمی علی القاصی، رئیس کل و سایر مسئولان قضایی دادگستری استان تهران در سال جاری و در سالن اجتماعات مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این دیدار که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، رئیس کل و سایر مسئولان قضایی دادگستری استان تهران به درخواست‌های حقوقی و قضایی تعدادی از مراجعان رسیدگی کردند.

رئیس کل دادگستری استان تهران به‌صورت چهره به چهره با مراجعان دیدار و ضمن استماع مشکلات و در خواست‌های مراجعان، دستورات مقتضی را در جهت رفع مشکلات آنان صادر کرد.

درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، رسیدگی مجدد به پرونده‌هایی که رای آن‌ها قطعی شده و درخواست مرخصی، عفو و آزادی مشروط برای زندانیان اهم درخواست‌های مطرح شده از سوی مراجعان در ملاقات با رئیس کل و مسئولین قضایی دادگستری استان تهران بود.

مسعود ستایشی قائم مقام رئیس کل، جعفر داراب‌خانی رئیس حوزه ریاست، محمدرضا صاحبی پسندیده معاون قضایی رئیس کل، حجت بهشتی معاون قضایی و سرپرست مجتمع قضایی جرائم اقتصادی، عبادالله میرزایی مطلق معاون قضایی رئیس کل در امور زندان‌ها، پرویز حاجی‌پور معاون قضایی در امور نظارت و پیگیری، عباس ذاقلی معاون قضایی و سرپرست دادگاه‌های تجدید نظر، نعمت‌الله بهروزی سرپرست معاونت حقوقی، یحیی جعفری رئیس کل محاکم عمومی وانقلاب تهران، حجت‌الاسلام دهقانی‌نیا معاون قضایی رئیس کل محاکم و کاظمی معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران، رئیس کل دادگستری استان تهران را در این ملاقات همراهی کردند.

شایان ذکر است؛ واحد ملاقات مردمی دادگستری استان تهران در طول هفته به پاسخگویی و دریافت مکاتبات و درخواست‌های مراجعان می‌پردازد و با تعیین وقت و دعوت از مراجعان به‌صورت ارسال پیامک نشست‌های دیدار مردمی را به‌صورت هفتگی و در جهت پاسخگویی به مراجعان برگزار می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *