شیوه اجرای اعدام ها در آریزونا/از تزریق کشنده تا اتاق گاز

0:45 - 24 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۶۲۶
وکلای یک زندانی که قرار است در آریزونا اعدام شود، تلاش دیگری برای جلوگیری از اعدام او انجام می‌دهند.

- وکلای یک زندانی که قرار است اولین فردی باشد که پس از نزدیک به هشت سال در آریزونا اعدام شود، تلاش دیگری برای جلوگیری از اعدام او انجام می‌دهند.

آنها استدلال می‌کنند که مشکلات روانی موکلشان، او را از درک منطقی این که چرا این ایالت می‌خواهد به زندگی‌اش پایان دهد، باز می‌دارد.

به گزارش «یو اس نیوز»، در دستوری، یک قاضی شهر «پینال» در ایالت آریزونای آمریکا به این نتیجه رسید که وکلای مدافع دلایل منطقی برای انتصاب کارشناسان بهداشت روان برای معاینه کلارنس دیکسون و برنامه ریزی یک جلسه استماع در مورد اینکه آیا موکل آن‌ها صلاحیت اعدام را برای محکومیت به قتل یک دانشجوی ۲۱ ساله در سال ۱۹۷۷ ارائه کرده اند، نشان داده اند.

قرار است اعدام او در تاریخ ۱۱ می (۲۱ اردیبهشت) انجام شود.

وکلای دیکسون می‌گویند که اعدام دیکسون، محافظت قانونی در برابر اعدام افرادی که از نظر ذهنی ناتوان هستند را نقض می‌کند.

آن‌ها به نتیجه گیری یک روانپزشک استناد کردند که موکل آن‌ها فاقد درک منطقی از دلایل اعدام خود است.

آخرین باری که آریزونا از مجازات اعدام استفاده کرد در جولای ۲۰۱۴ بود.

در این اعدام به جوزف وود، ۱۵ دوز از ترکیب دو دارو در مدت دو ساعت در اعدامی که وکلای او گفتند ناموفق بود، تزریق شد.

در سال‌های اخیر پس از اینکه شرکت‌های دارویی آمریکا و اروپا مانع استفاده از محصولات خود در اعدام‌های به وسیله تزریق‌های کشنده شدند، ایالت‌هایی از جمله آریزونا برای خرید دارو‌های اعدام با مشکل مواجه شده‌اند.

سال گذشته، مقامات اصلاحی آریزونا فاش کردند که بالاخره یک داروی تزریقی کشنده به دست آورده اند و آماده از سرگیری اعدام‌ها هستند.

دیکسون، باید تصمیم بگیرد که یک داروی کشنده به او تزریق شود یا توسط اتاق گاز اعدام شود؛ اگر او شیوه اعدام را انتخاب نکند، تزریق کشنده به عنوان روش اجرای پیش فرض انجام خواهد شد.

این ایالت اتاق گاز خود را در اواخر سال ۲۰۲۰ تعمیر کرد؛ مقامات اصلاحی از بیان دلیل راه اندازی مجدد اتاق گاز خودداری کردند.

آریزونا ۱۱۲ زندانی در انتظار اعدام دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *