رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادگستری استان آذربایجان غربی رتبه سوم کشور در امور زندان‌ها را کسب کرد

14:41 - 23 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۶۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در حوزه زندان، استان در سال ۱۴۰۰ رتبه سوم کشور را احراز کرده است و این امر امیدوار کننده است.
- ناصر عتباتی، در دومین جلسه شورای معاونین  در سال جدید، اظهارکرد: معاونان ناظر مستمراً عملکرد‌ها را رصد کرده و در هر کجایی نیاز به ورود باشد اقدام کنند و ضمن تقویت شعب محاکم و دادسرا‌ها و شورا‌های حل اختلاف میزان عملکرد آن‌ها را ارتقاء بخشند و متوسط زمان رسیدگی‌ها را کاهش دهند.

رئیس کل دادگستری استان درخصوص دستور اول جلسه در رابطه با اقدامات انجام شده در بحث داوری در شورا‌های حل اختلاف و اهمیت داوری،اظهارکرد: داوری از اموری هست که چنانچه ضوابط آن به صورت صحیح اجرا شود و مردم از ظرفیت آن استفاده بهینه کنند، هم به نفع مردم خواهد بود و هم تاثیر بسیاری در کنترل ورود پرونده به دادگستری خواهد داشت.

عتباتی در ادامه به دستور بعدی جلسه که بررسی پیش نویس برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۱ بود هم پرداخت و گفت: در جلسه امروز پیش نویس برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۱ مورد بررسی اعضای شورای معاونین قرار گرفت و پس از بحث و تبادل نظر و اصلاح، آماده نهایی شدن و ابلاغ به حوزه‌های قضایی و شعب دادسراها، محاکم و نیرو‌های ستاد و صف استان شد.

رئیس دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه به بحث اتقان آراء در محاکم اشاره کرد و گفت: یکی از امور مهمی که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد اتقان و استحکام آراء صادره است و آرایی که مورد نقض در مرجع بالاتر قرار می‌گیرند باید مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرند و علت یابی و آسیب شناسی شوند تا اتقان آراء به میزان قابل قبولی افزایش یابد.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به زحمات همکاران در نظارت مستمر بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و بازدید‌های مفصلی که در طول سال ۱۴۰۰ از زندان‌های استان اتفاق افتاده بود گفت: در حوزه زندان، استان در سال ۱۴۰۰ رتبه سوم کشور را احراز کرده است و این امر امیدوار کننده است.

در ادامه جلسه مجیدی دادستان مرکز استان ضمن ارائه گزارشی از حوزه کاری دادسرا به بیان مطالبی درخصوص موضوعات جلسه پرداخت و زارع سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان نیز گزارشی از عملکرد‌ها ارائه و توضیحاتی درخصوص تدوین و نهایی شدن برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ ارائه و سایر معاونین هم نقطه نظرات و مطالب خود بیان و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.
 
 

برچسب ها: عتباتی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *