کودکان فلسطینی هدف ضرب و شتم نظامیان صهیونیست/روند افزایشی بازداشت‎ها

13:27 - 23 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۵۷۲
کودکان فلسطینی قربانی خشونت سیستماتیک نظامیان و شهرک نشینان رژیم صهیونیستی می‌شوند.
انتشار ویدئویی از خشونت یک نظامی صهیونیست علیه کودک فلسطینی در «قدس اشغالی» لزوم بررسی و توجه بیشتر به نقض حقوق کودکان فلسطینی و هدف قرار دادن سیستماتیک آن‌ها از سوی رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار داد.
 
کودکان فلسطین قربانی جنایت سیستماتیک رژیم صهیونیستی می‌شوند.
 
تاکنون موارد زیادی از این جنایت سازمان یافته و جنگی منتشر شده است، اما هنوز توجهات بین المللی به این موضوع جلب نشده است.
 
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/04/3510647_392.mp4']
 
 
به گزارش «مرکز فلسطینیان برای حقوق بشر»، به تازگی یک کودک فلسطینی در جریان یورش نظامیان صهیونیست (IOF) به شمال قدس شرقی اشغالی هدف گلوله لاستیکی نظامیان صهیونیست قرار گرفته و چشم چپ خود را از دست داد.
 
این حادثه تنها سه روز پس از ۵ آوریل (۱۶ فروردین) روز جهانی کودک فلسطینی روی داد و مهر تاییدی بر تخلفات و جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی در اراضی اشغالی زد.
 
از سال جاری میلادی تاکنون ارتش رژیم صهیونیستی در حوادث جداگانه‌ای در کرانه باختری ۵ کودک را به شهادت رسانده و ۳۹ کودک را مجروح کرده است؛ ضمن این که بیش از ۲۰۰ کودک فلسطینی را نیز بازداشت کرده است.
 
در گزارش تکان دهنده دیگری که اخیرا منتشر شد، رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۹ هزار دختر و پسر فلسطینی را دستگیر کرده‎اند.
 
شمار کودکان فلسطینی بازداشت شده از زمان وقوع انتفاضه دوم در سپتامبر ۲۰۰۰ نیز به ۱۹ هزار نفر می‌رسد صهیونیست‌ها از سال ۱۹۶۷ بیش از ۵۰ هزار کودک فلسطینی را دستگیر کرده‎اند.
 
رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ حدود هزار و ۳۰۰ کودک فلسطینی را بازداشت کرد که نشان دهنده رشد ۱۴۰ درصدی بازداشت کودکان فلسطینی در قیاس با سال ۲۰۲۰ است.
 
در حال حاضر نیز ۱۶۰ کودک فلسطینی زیر ۱۸ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی نگهداری می‌شوند.
 
براساس گزارش گروه‌های حقوق بشری، ارتش رژیم صهیونیستی عامدانه قسمت‌های بالایی بدن کودکان فلسطینی را هدف قرار می‌دهد تا آن‌ها دچار ناتوانی‌ها و معلولیت‌های شدید شوند.
 
کودکان فلسطینی به شکل برنامه ریزی شده‌ای توسط رژیم صهیونیستی ربوده و دستگیر می‌شوند.
 
آن‌ها در هنگام بازداشت توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در خیابان به زمین کشیده می‌شوند یا با خشونت به پشت خودروهای نظامی انداخته می‌شوند.
 
نظامیان رژیم صهیونیستی در برخی موارد نیز با یورش مسلحانه شبانه به خانه‌های کودکان فلسطینی آن‌ها را از والدینشان جدا می‌کنند و با استفاده از تفنگ یا ضربه پا، آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.
 
کودکان فلسطینی بازداشت شده نیز عمدتا بدون حضور والدین و وکیل تحت بازجویی قرار می‌گیرند.
 
بازجویان صهیونیست نیز با استفاده از طیف وسیعی از مکانیسم‌ها و روش‌های غیرقانونی و در مغایرت با موافقت نامه‌های بین المللی و کنواسیون‌های حقوق کودکان مورد شکنجه جسمی و روانی قرار می‌گیرند.
 
به عبارت دیگر در سیستم بازداشت و حبس بی رحمانه رژیم صهیونیستی تفاوتی میان کودکان و بزرگسالان فلسطینی وجود ندارد.
رژیم صهیونیستی در چارچوب تخریب ساختمان‌های فلسطینی، تلاش دارد ضمن تخریب مدارس کودکان فلسطینی از ساخت و ساز این اماکن نیز جلوگیری کند.
 
سازمان‌های حقوق بشری در مورد قربانی شدن کودکان فلسطینی در مقابل خشونت رژیم صهیونیستی و دستگیری آن‌ها به موازات آوارگی و بی خانمانی کودکان فلسطینی ابراز نگرانی می‌کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *