رستمی: باید از تجربه و دانش مربیان خارجی بهترین بهره را ببریم/ فدراسیون جودو سرمایه‌گذاری خوبی در رده پایه کرده

7:45 - 26 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۵۷۱
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
سرمربی تیم ملی جودو نوجوانان گفت: حضور مربیان خارجی در جودوی ایران تاثیرات مثبتی خواهد داشت، اما به شرطی که مربیان و جودوکا‌ها از این مربیان خارجی بیشتر بیاموزند.

ایوب رستمی در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط کنونی جودو کشورمان، اظهار داشت: اگر بخواهیم واقع بینانه به وضعیت کنونی جودوی ایران نگاه کنیم به خاطر وجود تعلیق و مسائلی که پیش آمده است، اصلاً شرایط خوبی نداریم، چون نمی‌توانیم در رویدادهای بین‌المللی شرکت کنیم. در این اوضاع و احوال لطمات زیادی به جودو وارد شده است. این تعلیق ناجوانمردانه انگیزه‌های جودوکاها را کم کرده است تا بسیاری از ورزشکاران پیشرفت سریع رو به جلویی نداشته باشند و شرایط آرمانی را تجربه نکنند.

وی افزود: با توجه به تعلیق به طور حتم اُفت می‌کنیم، اما اگر بتوانیم همین شرایط فعلی را ثابت نگه داریم یک موفقیت است. امیداورم با برداشته شدن این تعلیق‌ها، مجدداً در رقابت‌های برون‌مرزی شرکت کنیم. در ادامه نیز از این اتفاق ناگوار و سکون دربیاییم تا هر چه زودتر به شرایط قبلی برگردیم.

*میراسماعیلی با وسواس خاصی برنامه رده‌های پایه را  رصد می‌کند

سرمربی تیم جودو نوجوانان کشورمان در پاسخ به این سوال که فدراسیون باید در این شرایط چه برنامه‌های داشته باشد، عنوان کرد: فدراسیون برنامه‌های زیادی در وضعیت تعلیق به اجرا درآورده است. یکی از این برنامه‌ها سرمایه‌گذاری در رده‌های پایه‌ بوده که با جدیت پیگیری می‌شود. آرش میراسماعیلی توجه ویژه‌ای به رده‌های سنی پایه دارد و تمام برنامه‌ها را هم با وسواس خاصی رصد می‌کند. امیدوارم ما مربیان نیز که مجری این طرح‌های فدراسیون هستیم، اجرا کننده‌های خوبی باشیم تا فدراسیون از برنامه‌های تاثیرگذار خود نتیجه بگیرد. جودوکاهای نوجوان و جوان آیندگان این رشته ورزشی هستند و بعد از رفع تعلیق، می‌توانند در سال‌های آتی برای جودوی کشورمان در میادین بین‌المللی افتخار آفرینی کنند.

رستمی ادامه داد: فدراسیون جودو هم اکنون برنامه‌های خوبی برای بقا و پیشرفت جودوی کشور دارد. کار بعدی فدراسیون یکسان‌سازی سطح آموزش بین مربیان و علاقمندان است. با راه‌اندازی کلاس و کارگاه‌های آموزشی توسط سیدمحمود میران و کیهان بزرگ در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشورمان، می‌توانیم شاهد حرکت رو به جلوی جودوی ایران باشیم.

*مربیان خارجی همیشه پیامد خوبی برای جودی ایران داشته‌اند

قهرمان سابق جودوی ایران در خصوص استخدام مربی خارجی برای تیم‌های ملی، گفت: آوردن مربی خارجی همیشه پیامد خوبی برای جودی ایران داشته است. حسین اوزکان قهرمان بازی‌های المپیک و سرمربی تیم ملی ترکیه بوده است. کارنامه و رزومه خوبی در جودوی جهان و در کشورهای مختلف دارد، به طور حتم در ایران نیز حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. به غیر از ورزشکاران و ملی‌پوشان حاضر در اردوهای تیم ملی، مربیان نیز می‌توانند از دانش، علم، تاکتیک‌ها و تکینک‌های او استفاده کنند و داشته‌های فنی خودشان را افزایش دهند.

وی افزود: خودم نیز با مربیان خارجی که در ایران حضور پیدا کردند، کار کرده‌ام. در سال ۲۰۰۰ با دو مربی از کره‌جنوبی همکاری داشتم و چیزی‌های زیادی آموختم. مسلماً حضور مربیان خارجی در جودوی ایران تاثیرات مثبتی خواهد داشت، اما به شرطی که مربیان و جودکا‌ها بخواهند از این مربیان خارجی بیشتر بیاموزند.

سرمربی تیم ملی جودوی نوجوانان درباره حمایت و کمک مسئولان به جودوی ایران، خاطرنشان کرد: استعدادهای بی‌شماری در کشورمان وجود دارد. وزات ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک باید بیشتر با فدراسیون جودو همکاری کنند و  بودجه لازم را در اختیار فدراسیون قرار بدهند تا تیم‌های پایه‌ بیشتر در اردوهای مشترک خارجی شرکت کنند. آینده جودو ایران متعلق به جوانان برومند با ژن‌های قدرتمند از اقصی نقاط ایران است. مطمئن باشید در آینده این جوانان حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت و امیدواریم این نوجوانان و جوانان آینده‌دار به مدال‌های رنگارنگ بازی‌های المپیک دست پیدا کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *