رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عزیزی: پاراتکواندو با خانلرخانی در پارالمپیک تاریخ‌ساز شد/ حداقل یک شغل و کار ساده به من بدهند

8:45 - 26 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۵۶۵
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو گفت: تیم ملی پاراتکواندو بهترین نتیجه را گرفت و این موفقیت متعلق به خانلرخانی است و این تاریخ‌سازی با تلاش کادر فنی صورت گرفت.

اصغر عزیزی در گفت‌وگو با میزان، درباره برکناری پیام خانلرخانی از سرمربیگری تیم ملی پاراتکواندو، اظهار داشت: من با کمک‌های خانلرخانی و مهدی احمدی توانستم مدال طلای پارالمپیک توکیو را به دست بیاورم و اگر این دو عزیر نبودند، به مدال نمی‌رسیدم. تیم ملی پاراتکواندو بهترین نتایج را گرفت و این موفقیت متعلق به خانلرخانی است و این تاریخ‌سازی با تلاش کادر فنی صورت گرفت.

وی افزود: لیاقت خانلرخانی بالاتر از این است و نباید چنین رفتاری با وی می‌شد. باید بعد از کسب این نتایج خوب در پارالمپیک و مسابقات باشگاهی سمت بهتری به او بدهند، اما برکنارش کردند. در تمام دنیا مربیانی که نتایج خوبی کسب می کنند یک درجه بالاتر به آنها اعطا می‌شود، اما در ایران برعکس است و اعتقادی به شایسته سالاری وجود ندارد.

*سرپرست تیم ملی پاراتکواندو به من ظلم کرد

دارنده مدال طلای بازی‌های پارالمپیک توکیو اضافه کرد: کسانی که به عرصه فنی وارد شده‌اند هیچ تخصصی در این رشته ندارند و فقط به دنبال منافع شخصی خودشان هستند. باید کارشناسان در مورد تغییرات نظر بدهند و بدون شک هیچ نظرخواهی در مورد تحولات اخیر تکواندو از نخبگان این رشته صورت نگرفته است. متاسفانه در خصوص این تغییرات دیکتاتوری وجود دارد و با این کار به منافع ملی ضربه زدند. از رئیس کمیته ملی پارالمپیک و وزیر ورزش و جوانان می‌خواهم به این تغییرات غیرتخصصی ورود کنند. 

عزیزی با بیان اینکه سرپرست تیم ملی پاراتکواندو به او ظلم کرده است، یادآور شد: مسعود لشگری به من قول داد تا از طرف هیأت تکواندوی تهران من را حمایت کند. به من گفت؛ اگر طلای پارالمپیک توکیو را بگیرم در تهران یک قطعه زمین برای من خواهد گرفت، اما بعد از این مسابقات، هیچ اهمیتی به من نداد. قرار بود از طرف اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی به من جایزه ۵۰۰ میلیون تومانی داده شود، اما لشگری با تغییر استانم، نام مرا به عنوان ورزشکار تهران ثبت کرد. مطمئنم کسانی که ظلم می‌کنند یک روز باید به مردم و خدا پاسخگو باشند.

*مسئولان هیچ کاری برایم انجام ندادند

قهرمان پاراتکواندو جهان با اشاره به اینکه مسئولان برای او کاری انجام نداده‌اند، گفت: ۱۰ سال در اردو‌های تیم ملی پاراتکواندو حاضر بودم؛ آسیب‌دیدگی‌های زیادی داشتم و دو بار عمل جراحی کردم. طلای بازی‌های پارالمپیک را کسب کرده‌ام، اما هیچ یک از مسئولان ورزش سراغی از من نمی‌گیرند. تنها خواسته‌ام این است که حداقل یک شغل و کار ساده به من بدهند. دوره مربیگری را هم گذارنده‌ام از این پس هر کاری که از دستم بر بیایید برای پاراتکواندو انجام بدهم.

عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: از محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک و سیدمحمد پولادگر رئیس سابق فدراسیون تکواندو، پیام خانلرخانی، مهدی احمدی، دیگر مربیانم، قربانعلی وفائیان پدر ورزش شهرستان میانه و حاج عباس ریاضی فلاح که دلسوزانه مرا کمک کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *