معاف: نمایشگاه قرآن کریم به شکلی فیزیکی و مجازی برگزار خواهد شد/ رونمایی از پوستر

12:11 - 23 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۵۶۴
نشست خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور همه مسئولان برگزار کننده نمایشگاه همچنین فرزند روحانی شهید اصلانی که در حادثه مشهد به شهادت رسید برگزار شد.

- نشست خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور همه مسئولان برگزار کننده نمایشگاه همچنین فرزند روحانی شهید اصلانی که در حادثه مشهد به شهادت رسید برگزار شد.

در این جلسه علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شعار بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: بعد از گذشت دوسال بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم با شعار نمایشگاه قرآن کریم کتاب امید و آرامش در نظر گرفته شده است.

وی در همین راستا ادامه داد: زمان برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ۱۴ رمضان مصادف با ۲۷ فروردین شب میلاد »امام حسن مجتبی(ع)» به مدت دو هفته خواهد بود و روز نهم اردیبهشت ماه از ساعت ۵ تا ۱۲ شب پذیرای بازدیدکنندگان خواهیم بود.

وی پیرامون بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ابراز کرد: قرآن کریم کتاب امید است و بر اساس همین مهم و بر اساس استناد به صد‌ها آیه در این زمینه آمده است که بر اساس این مهم به انتخاب شعار بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی پرداختیم.

وی با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری پیرامون جایگاه و اهمیت قرآن کریم ابراز کرد: یکی از بحث‌های قابل توجه در انتخاب نام نمایشگاه بین المللی قرآن کریم لبیک به شعار امسال بوده همچنین در مسئله بیان جایگاه و اهمیت نشر نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به عنوان خواهر و برادر قرآن کریم نیز برنامه‌های ویژه و جلساتی خاص در نظر گرفته شده است.

وی بار دیگر اشاره‌ای به شیوه برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم کرد و افزود: ۴۵ بخش در ۴۹ هزار مترمربع به ارائه برنامه‌ها و خدمات پرحجم و گوناگون همچنین نوین دست خواهند زد و این رویداد به مدد مهم دستگاه‌های مختلف در اختیار آحاد جامعه قرار خواهد گرفت.

وی به ویژگی‌های بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره و تصریح کرد: در نمایشگاه بیست و نهم قرآن کریم شاهد ۱۰۸۰ نوآوری ابتکارانه و خلاقانه خواهیم بود که در نوع خود جذاب و برای مخاطبان که در نوع خود جدید و نوآورانه است.

معاف: نمایشگاه قرآن کریم به شکلی فیزیکی و مجازی برگزار خواهد شد/ رونمایی از پوستر

معاف پیرامون کمیته محتوایی موجود در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم ابراز کرد: از آنجا که بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود کمیته محتوایی به پردازش ایده‌ها و نوآوری‌های متعدد دست خواهد زد و به برترین آثار نیز جوایزی اهدا خواهد شد از سوی دیگر باید این مهم را مطرح کنیم که نمایشگاه فیزیکی قرآن کریم امسال با نمایشگاه مجازی همزمان برگزار خواهد شد و این موازی برگزار شدن زمینه را برای کسانی که امکان حضور در نمایشگاه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را ندارند فراهم می‌کند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اشاره‌ای به بخش‌های دیگر در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افزود: از آنجا که ترویج فرهنگ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه با کمک حوزویان در این نمایشگاه ارائه خواهد شد لذا مسابقاتی نیز برگزار می‌شود و دو هزار کاندیدا از موسسات و مجموعه‌های فرهنگی برای این امر معرفی شدند که در نهایت به کمک خادمان برترین‌ها مورد انتخاب قرار گرفته و در روز پایانی نمایشگاه به آنان جوایزی اهدا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بخش ویژه دیگر نیز برای نوجوانان در نظر گرفته شده است که این مهم راه را برای ارتباط نوجوانان با قرآن کریم باز می‌کند در عین حال با توجه به فضایی مجازی و دیجیتال بازی‌های گیم سنتر نیز در نظر گرفته شده که عموماً در داخل ایران ساخته شده و ۲۴ نوجوان همزمان می‌توانند بازی‌های منتخب شده خود را‌ تجربه کنند این بازی‌ها عموماً با فناوری روز دنیا برابری می‌کند و یادآور «اهل بیت(ع)» همچنین نکات ارزشمند اسلامی هستند.

وی تاکید کرد حضور میراث فرهنگی در قالب استر آیه آثار فرهنگی و صنایع دستی با ۲ هزار متر مربع و حضور نام‌آوران مهر صنایع دستی در این نمایشگاه می‌توانند فضای نمایشگاه را جذابتر کند.

وی به بخش بین المللی نمایشگاه قرآن کریم اشاره و ابراز کرد: از آنجایی که بیماری کرونا اجازه حضور بسیاری از افراد از کشور‌های مختلف اسلامی به ایران را نمی‌دهد لذا وبینار‌های برگزار خواهد شد که در بحث ترغیب مذاهب هم گرایش کشور‌های اسلامی در موضوع فلسطین و در بخش بین الملل پیرامون حمایت از مردم مظلوم‌های منبع فلسطین همچنین جنبش اسلامی را در دستور کار قرار خواهد داد.

معاف به تعداد حضور ناشران فعال در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اشاره و تصریح کرد: صد‌ها ناشر فعال نیز در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور خواهند داشت و این امر زمینه را برای ارتباط بیشتر از جامعه و خانواده‌های دینی با قرآن کریم فراهم می‌کند همچنین از آنجا که این نمایشگاه در زمان اذان مغرب و زمان افطار است یک افطاری ساده‌ای نیز در حیاط به حاضران ارائه خواهد شد در عین حال موضوعات عفاف و حجاب و افتخارات نوآوری‌هایی که در مورد چاپ اولی‌ها و حتی نذر حجاب در نظر گرفته شده است که امسال با رویکردی متفاوت در ۱۲۰ غرفه ارائه خواهد شد.

وی به خدمات دیگر در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اشاره و بیان کرد: خدمات متعددی در کنار بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ارائه خواهد شد که از جمله آن‌ها تعویض قرآن‌های فرسوده با قرآن‌های جدید همچنین صحافی قرآن‌های قدیمی در کنار نمایشگاه به مخاطبین و بازدیدکنندگان ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است در ادامه این نشست خبری محمد مهدی عزیززاده مشاور اموراجرایی معاونت قرآن و عترت پیرامون بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و فضای مجازی تاکید کرد: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به سمت کارکرد‌های مهم زیست مومنانه حرکت می‌کند و بر این اساس آموزه‌های قرآن کریم را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده و بدین ترتیب تولیدات ویژه‌ای برای بزرگسالان و نوجوانان در نظر گرفته شده که بتوانند در فضای مجازی از آن استفاده کنند که در آدرس www.iaumah.ac.ir ارائه شده است از سوی دیگر تلویزیون اینترنتی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است که از محل نمایشگاه به صورت زنده خدمات و برنامه‌های متعدد را پوشش خواهد داد پیش‌بینی می‌کنیم استقبال بسیار خوبی از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم انجام شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *