رئیس دادگستری استان کرمان: استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی برای کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی الزامی است

13:31 - 23 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۵۳۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: کاهش ورودی به سیستم قضایی با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی یکی از ضرورت‌های جامعه امروز است و براساس تاکیدات ریاست قوه قضاییه، دستگاه قضایی باید بر این مبنا حرکت کند، زیرا با افزایش شعب دادگاه مشکلی حل نمی‌شود.

- یدالله موحد در دیدار با رئیس و کارکنان محاکم خانواده مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه همه باید برای تحقق کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری تلاش کنند، بیان کرد: فرایند‌های دادرسی را باید در حد توان کاهش داد و رسیدگی‌های قضایی به شکلی انجام شود که از طرح دعاوی بعدی نیز جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه از خدمات و تلاش‌های انجام شده در محاکم خانواده کرمان تقدیر کرد و گفت: عملکرد محاکم خانواده خوب ارزیابی می‌شود و گلایه مندی بسیار کم در این حوزه نشان می‌دهد که همکاران با صبوری، متانت و عزت نفس در حال خدمت هستند و انشاالله امسال نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری نیز داشته باشند.

وی  با اشاره به این مطلب که پیشنهاد تامین ساختمان مناسب برای محاکم خانواده کرمان به مرکز اعلام شده است، اظهار کرد: دادگستری کل استان کرمان در حال حاضر ۲۷ پروژه در دست احداث دارد که باید با سرعت تکمیل شوند.

موحد ضمن بیان این مطلب که ساختمان مرکزی دادگستری استان کرمان طراحی شده است، ادامه داد: احداث این ساختمان که از ضرورت‌های دستگاه قضایی استان به شمار می‌رود، نیازمند توجه ویژه و پشتیبانی معاونت مالی قوه قضاییه است.

وی با بیان اینکه در حوزه تامین منابع انسانی شعب دادگاه خانواده نیز پیگیری‌هایی انجام شده است، تصریح کرد: شعبه هشتم دادگاه خانواده کرمان به زودی راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شفیعی رئیس مجتمع دادگاه خانواده کرمان نیز در این نشست بر حل مشکل فضای فیزیکی این محاکم تاکید کرد و گفت: افزایش کادر قضایی در شعب خانواده نیز مورد تاکید است.

وی بر پیگیری تامین دادرس برای محاکم خانواده نیز تاکید کرد و ادامه داد: طی سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۹۶ فقره پرونده ورودی به محاکم خانواده داشته ایم که متوسط ورودی به هر شعبه ۱۵۸ پرونده بوده و در مجموع ۱۲ هزار و ۷۶۳ فقره پرونده مختومه شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *