رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

با «قرار بهشت» در سحرگاهان ماه رمضان، دل هایمان را با زیارت شهدای گلگون جلا می‌دهیم

10:34 - 23 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۵۲۹
برنامه «قرار بهشت» در لحظات سحرانگیز سحر با حضور خانواده‌های شهداء به عنوان مهمانان اصلی برنامه از شبکه ۵ سیما روی آنتن می‌رود.

- طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی سیما، برنامه «قرار بهشت» در لحظات سحرانگیز سحر با حضور خانواده‌های شهداء به عنوان مهمانان اصلی برنامه از شبکه پنج سیما روی آنتن می‌رود.

سحر‌های ماه رمضان حال و هوای خاصی دارد. زمانی که روزه دار از دل خواب بیدار می‌شود و خود را برای راز و نیاز عاشقانه با معبود خود را آماده می‌کند. حس و حال عرفانی و معنوی که با هیچ زبانی نمی‌توان توصیف کرد.

حال اگر در این ساعات روحبخش معنوی اذان صبح، در فضایی مقدس و معنوی همچون گلزار شهدا باشی دیگر این حس و حال دو چندان می‌شود.

شبکه پنج امسال برای سحرگاهان ماه مبارک رمضان، برنامه «قرار بهشت» را تدارک دیده است. این برنامه به تهیه کنندگی «توحید عرب» و با اجرای «مجید یراق بافان» از گلزار شهدای بهشت زهرا (س)، شب زنده داران ضیافت الهی را همراهی می‌کند.

به این بهانه با توحید عرب تهیه کننده و کارگردان «قرار بهشت» گفت و گویی انجام داده ایم.

وی درباره ایده انتخاب این محل برای پخش برنامه گفت: امسال در شبکه ۵ سیما تصمیم گرفته شد برنامه سحرگاهی متفاوتی نسبت به رمضان‌های سال گذشته برای روزه داران تدارک ببینیم. با اجماع و اتفاق نظری که با همکاران در اتاق فکر حاصل شد چند لوکیشن بر سر مزار شهدا در تهران مدنظر قرار دادیم تا در نهایت گلزار شهدای بهشت حضرت زهرا (س) انتخاب نهایی شد و این انتخاب هم به این خاطر بود که بزرگترین گلزار شهدای جهان است و بالغ بر ۳۶ هزار شهید در این قطعه، مدفن دارند.

تهیه کننده و کارگردان برنامه سحرگاهی شبکه پنج خاطرنشان کرد: درنشست‌هایی که با مسئولان سازمان بهشت زهرا (س) و مدیریت گلزار شهدا برگزار شد، مکانی مناسب به لحاظ موقعیتی برای پخش رسانه‌ای انتخاب شد. برای تعیین این محل، به شهداء متوسل شدیم و از آن‌ها کمک جستیم که به مکانی در قطعه ۲۶ رسیدیم که یک میدانگاهی هم دارد که بسیار دنج است و شاید تاکنون به چشم نیامده بود.

عرب درباره ساختار برنامه سحرگاهی «قراربهشت» گفت: کارشناسان دینی و روحانیون برجسته از جمله آقایان علی پناه، شیخ مهدی شریف، احسان بی‌آزار تهرانی، مرتضی تهرانی در برنامه حضور دارند که محور سخنرانی‌های آن‌ها با رویکرد توکل و امید به خدا و مهدویت به روی آنتن می‌رود. همچنین مداحی و مناجات خوانی در کنار مزار شهدا از دیگر بخش‌های برنامه «قرار بهشت» است که سیدمحمود علوی آن را اجرا می‌کند.

تهیه کننده برنامه سحرگاهی «قرار بهشت» افزود: بخش ویژه‌ای در برنامه وجود دارد که مباحث پژوهشی را با محوریت فضائل حضرت علی (ع) در متون تاریخی با حضور مهدی امین فروغی پژوهشگر تاریخی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از بخش‌های جذاب این برنامه دعوت از مادر یک شهید است که با وی بر سر مزار شهید همراه می‌شویم و ارتباط و نجوا‌های مادر را با فرزندش می‌شنویم.

وی با بیان اینکه به دلیل پخش این برنامه، نخستین بار است که در‌های بهشت زهرا (س) برای ورود به مزار شهدا تا صبح باز است تاکید کرد: با عنایت شهداء و اهل بیت (ع)، همزمان با پخش این برنامه استقبال مردم بسیار چشمگیر بوده است. دل‌هایی که در این مکان مقدس، یکدل سیر دلتنگی را بر مزار عاشقان می‌بارند و دل هایشان را با زیارت شهدای گلگون کفن جلا می‌دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *