رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مراسم اتیان سوگند اعضای شورای‌های حل اختلاف آذربایجان غربی برگزار شد

16:08 - 22 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۴۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با حضور در مراسم «اتیان سوگند اعضای شورای‌های حل اختلاف»، گفت: اتیان سوگند در این ماه مبارک و با زبان روزه معنویت خاصی دارد.
- ناصر عتباتی، با حضور در مراسم «اتیان سوگند اعضای شورای‌های حل اختلاف»، ضمن تبریک تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی، شهید آوینی و شهدای هسته‌ای و تمام شهدای انقلاب، اظهارکرد: اتیان سوگند در این ماه مبارک و با زبان روزه معنویت خاصی دارد.

عتباتی ادامه داد: فلسفه شورای حل اختلاف صلح و سازش است و باید حرکت شورای حل اختلاف بر این مدار باشد و به این امر متمرکز شد.

وی افزود: در سازش به دنبال احقاق حق نیستیم بلکه تلاش بر این است که فصل خصومت به معنای واقعی کرد چرا که تلاش برای اصلاح ذات البین آثار و برکات زیادی دارد.

رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: امسال باید برای سازش برنامه محور حرکت کرد و با وجود تشکیل ۲۶ هسته جهادی بخشایش و توسعه شورا‌های حل اختلاف روستایی و تخصصی و استقرار شعب ویژه در اکثر زندان‌های استان شاهد افزایش میزان مصالحه در دعاوی بود.

عتباتی در پایان از تلاش‌های اعضای شورای‌های حل اختلاف استان در راستای نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش تقدیر و به بکار گیری ابزار‌های سازش با رعایت حرمت و تکریم مراجعان با رعایت الزامات سازمانی و اداری تاکید کرد.

در ابتدای مراسم هادی صمدی معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان نیز ضمن خوشامدگویی گزارشی از عملکرد شورا‌های حل اختلاف ارائه و اظهار کرد: تلاش اعضاء و کارکنان شورا‌های حل اختلاف در امر سازش و اصلاح ذات البین در راستای رضایت خداوند و رضایت مندی مردم که سرمایه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌باشد بسیار ارزشمند است.
این مراسم با اتیان سوگند اعضای شورای‌های حل اختلاف در راستای تلاش در برقراری صلح و سازش خاتمه یافت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *