رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

باقری‌معتمد: ساعی چیزی از مسائل فنی سر درنمی‌آورد/ او با حرف و حدیث رئیس فدراسیون تکواندو شد

8:45 - 23 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۴۲۷
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
مربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: در سال‌های گذشته هم دیده‌ایم که هادی ساعی چیزی از مباحث فنی سر درنمی‌آورد.

محمد باقری‌معتمد در گفت‌وگو با میزان، درباره تغییر اعضای کادرفنی تیم ملی تکواندو، اظهار داشت: بحث تغییرات در کادر فنی تیم ملی اصلا ارتباطی با مسائل فنی نداشته و این تحولات فقط به خاطر خصومت شخصی بوده است. در سال‌های گذشته هم دیده‌ایم که هادی ساعی چیزی از مباحث فنی سر درنمی‌آورد.

وی‌ ادامه داد: عدم ابقای کادر سابق در تیم ملی بیشتر خصومت شخصی ساعی با من بود. همچنین فدراسیون از قبل اعلام کرد، گزینه‌های سرمربیگری برنامه بدهند. اعضای کمیته فنی نیز تشخیص دادند که برنامه ما بهتر از سایرین است و قرار شد تا در مورد برخی از موارد فنی بحث کنیم، اما ساعی در همان جلسه ارزیابی برنامه گزینه‌های سرمربیگری به صراحت اعلام کرد که به برنامه اعتقادی ندارد. اگر به برنامه اعتقاد نداری بی جا می‌کنی از کسانی که گزینه سرمربیگری هستند، می‌خواهی برنامه‌های‌شان را ارائه بدهند.

مربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: این حرف ثابت می‌کند که تشکیل این کمیته فنی در فدراسیون تکواندو، کاملاً صوری بوده و جلساتی که برگزار شده تشریفاتی است تا در نهایت مهره‌های خودشان را در تیم ملی بگذارند و با آن‌هایی کار کنند که هر چه رئیس فدراسیون گفت، بگویند چشم!

*ساعی منافع شخصی را به منافع ملی ترجیح داده

باقری معتمد درباره ارائه برنامه بدون اشکال‌شان به کمیته فنی فدراسیون تکواندو، عنوان کرد: از لحاظ فنی، مشکلی از ما پیدا نکردند و این قدر بحث فنی ما بالا بود که نتوانستند ایراد بگیرند. من حدود ۴ ماه به عنوان کمک مربی کنار فریبرز عسگری حضور داشتم. در این مدت کوتاه تمرینات و اردو، توانستیم در دو رویداد قهرمان شویم. تیم تکواندوی آذربایجان حتی با قهرمانان اروپایی و المپیکی‌اش در جایگاه سوم و پایین‌تر از ما قرار گرفت. این موضوع نشانگر این بود که در مدت کوتاه خیلی خوب کار کرده بودیم و نتیجه هم گرفتیم، اما با این حال کادر فنی را تغییر دادند.

وی با اشاره به اینکه تغییرات به ضرر تکواندو است، تاکید کرد: مربی تا می‌آید از نفرات شناخت پیدا کند اینگونه برکنارش می‌کنند. این تغییرات فقط به خاطر قصد و غرض رئیس فدراسیون تکواندو است و متاسفانه منافعش را به منافع ملی ترجیح داده است. تازه از کادر فنی و بازیکنان شناخت پیدا کرده بودیم و خوب جلو می‌رفتیم. متاسفانه دیگر چشم نداشتند ببینند که داریم به تکواندوی ایران کمک می‌کنیم.

*ساعی شمشیر را از رو بسته

قهرمان تکواندوی جهان با اشاره به این اینکه همدلی در این رشته ورزشی دیگر وجود ندارد، تصریح کرد: هیچکدام شعار‌هایی که هادی ساعی بعد انتخابات داد و گفت که با همدلی تکواندوی ایران را به جایگاه اصلی‌اش می‌رسانیم و جایگاه قهرمانان خوب‌مان حفظ می‌شود، نیفتاد. این آقا از موقعی که آمده، فقط شمشیر را از رو بسته است و کینه‌هایی که نسبت به آدم‌ها داشته یکی از پس دیگری را به اجرا درمی‌آورد.

وی ادامه داد: از آن زمان که به عنوان کمک مربی به همراه مهرداد یوسفی مربی بدنساز به تیم ملی تکواندو اضافه شدیم و تیم تقویت شد، نتایج خوبی کسب کردیم، اما متاسفانه یک سری باز هم غیر فنی نگاه کردند و با خصومت شخصی کادر تیم ملی را تغییر دادند. تغییر خوب است، اما باید در وقت و زمان مناسب رقم بخورد، الان زمانی نبود که این تغییرات صورت گیرد. صلاح نبود که کادر فنی تغییر کند چراکه در این مدت کم شناخت خوبی از نفرات پیدا کرده بودیم و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرده بودیم تا بتوانیم بعد از تعطیلات عید کار کنیم.

*فدراسیون از تعویق مسابقات جهانی سوء استفاده کرده

پیشکسوت تکواندو درباره اینکه ساعی خودش با حرف و حدیث رئیس فدراسیون شده است، گفت: دلم برای تکواندو می‌سوزد و متاسفم برای کسانی که در رأس کار قرار دارند، در حالی که خودشان هزار مشکل اخلاقی و رفتاری دارند، حالا هم با حرف و حدیث رئیس فدراسیون شده است.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون جدید از عقب افتادن مسابقات جهانی برای برکناری کادر فنی تیم ملی سوء استفاده کرده است، عنون کرد: کادر فنی سابق تیم ملی با فدراسیون قبلی تا قهرمانی جهان قرارداد داشت، اما این مسابقات به تعویق افتاد و فدراسیون جدید هم از این عقب افتادن مسابقات سوء استفاده کرد و در نهایت کادر جدیدی را معرفی کرد.

*رئیس فدراسیون نباید در مباحث فنی دخالت کند

مربی سابق تیم ملی تکواندو با اشاره به اینکه رئیس فدراسیون نباید در مباحث فنی دخالت کند، اظهار کرد: ساعی مدال‌های خوبی برای کشورمان به ارمغان آورده است، اما مگر توانسته به عنوان مربی در تیمی مقام ارزنده‌ای بگیرد. رئیس فدراسیون نباید در بحث فنی ورود کند و بهتر است در بحث مدیریتی کارش را جلو ببرد. این دخالت بی جا در مباحث فنی باعث می‌شود منافع تیم ملی به خطر بیافتد.

وی افزود: بیژن مقانلو ۶ سال بیرون از مربیگری بوده و هیچ جا کار نکرده است و باید در قوانین داوری و مسابقات به روز باشد تا این موضوع برای او مشکل ساز نشود. اگر قرار است کارش را شروع کند هر چه زودتر خودش را به روز کند. این‌ها کار خودشان را انجام دادند و بدون در نظر گرفتن مسائل فنی سرمربی را انتخاب کردند و انتخاب فقط نظر رئیس فدراسیون بود. مهم است تا کمک‌‌های سرمربی جدید حتی اگر قهرمان یا مربی با تجربه‌ای باشند نیز به روز باشند. مربیانی که در تیم ملی گمارده می‌شوند زمانی که از تیم بیرون بوده‌اند، باتوجه به تغییر قوانین داوری و کوچینگ باید این موارد را هم گذرانده باشند و سپس بیایند و در کادر فنی قرار بگیرند.

*در المپیک ریو اصلاً آرامش در تیم ملی وجود نداشت

باقری معتمد با اشاره به اینکه افرادی هم اکنون در کادر فنی قرار گرفته‌اند که امتحانشان را پس دادند، بیان کرد: بار‌ها گفتم که عیار یک تیم در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های المپیک مشخص می‌شود. در دو دوره قبلی بازی‌های المپیک نتوانستیم نتایج خوبی کسب کنیم. در زمان اردو‌های آماده‌سازی برای حضور در المپیک ریو اصلا آرامش در تیم ملی وجود نداشت. از اعضای کادر فنی بیژن مقانلو، مانند بی‌باک و نصرآزادانی بپرسید که آن‌ها در بین کادر فنی خودشان دعوا نداشتند؟ در ادامه هم نتواستند تیم را مدیریت کنند و بین بازیکنان تفرقه افتاد.

*آقایان دوست نداشتند اتفاقات خوبی را در تکواندو رقم بزنیم

نایب قهرمان بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن با اشاره به اینکه فقط برای کمک به تکواندوی ایران پا پیش گذاشتم، اذعان کرد: من در تمامی مصاحبه‌هایم گفته‌ام که هدفم کمک به تیم ملی کشورم است، هر جا از من کمکی خواسته شود با جان و دل کمک خواهم کرد. بهمن عسگری و اصغر رحیمی از من خواستند تا بیایم و به تکواندو کمک کنم. از آذر ۱۴۰۰ در معیت تیم ملی بودم و در این مدت سه، چهار ماه در بین بازیکنان و کادرفنی آرامش وجود داشت. عسکری با کمک‌های خود تعامل داشت و همه با همفکری داشتیم کار را جلو می‌بردیم. این انسجام در زمان کوتاه به وجود آمده بود و آقایان دوست نداشتند اتقاق‌های خوب را رقم بزنیم.

*فدراسیون باید به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک جوابگو باشد

وی در مورد اینکه مسئولان فدراسیون تکواندو باید با انتخاب این کادر فنی، پاسخگوی نتایج آینده تیم ملی باشند، گفت: به گفته مسئولان فدراسیون، اعضای این کادر فنی تا بازی‌های آسیایی قرارداد دارند و بعد از آن در مورد عملکرد فنی این کادر تصمیم‌گیری خواهند کرد. با این روندی که در پیش گرفته‌اند فکر نمی‌کنم نتایج درخوری را بگیرند و همین الان هم فقط زمان را از دست می‌دهیم. متاسفانه اگر روزی نتایج خوب کسب نشود، باید فدراسیون به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک جوابگو باشد.

*۸ سال از تکواندوی دنیا عقب افتاده‌ایم

کارشناس تکواندوی ایران اضافه کرد: تکواندوی ایران هم اکنون ۸ سال از تکواندوی روز دنیا عقب افتاده‌ است. قبلاً تمام کشور‌های دنیا دوست داشتند با تیم ملی ایران اردوی مشترک برگزار کنند، اما الان هیچ یک از قدرت‌های بزرگ تکواندوی جهان تمایلی به برگزاری اردو با ما ندارند.

باقری معتمد در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم تکواندو به روز‌های اوج برگردد. من همیشه چه زمان پولادگر و چه حالا که هادی ساعی در رأس کار است، حرفم را فنی زده‌ام و از کسی ترسی ندارم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *