رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

«سلاح‌های ارواح» و تشدید خشونت تسلیحاتی در آمریکا

16:21 - 27 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۳۸۸
تسلیحات موسم به سلاح ارواح که شناسایی و ردیابی آن‌ها غیرممکن است، بر موج خشونت تسلیحاتی در آمریکا طی سال‌های اخیر افزوده است.

- دولت آمریکا  قرار است تغییراتی را که مدت‌ها انتظارش را می‌کشید در موضوع فروش تسلیحات غیر قابل شناسایی موسوم به «سلاح‎های ارواح»، تحت فشار فزاینده برای سرکوب افزایش استفاده از این سلاح‌های مرگبار در سراسر این کشور اعمال کند.

به گزارش «دیلی میل»، سه منبع آگاه می‎گویند قوانین جدید، که می‌تواند به زودی رونمایی شوند، برای خروج سلاح‌های گرم خصوصی بدون شماره سریال در خیابان‌های آمریکا طراحی شده است.

اقدامات سخت گیرانه تر، فروشندگان اسلحه گرم را در آمریکا ملزم می‌کند تا قبل از فروش کیت‌های سلاح‌های غیر قابل شناسایی که حاوی قطعات لازم برای مونتاژ یک اسلحه گرم هستند، پیشینه خریدار را بررسی کنند.

پیش از این، «چاک شومر»، سناتور نیویورک، از دولت بایدن خواسته بود تا روند تصویب قانون اسلحه غیر قابل شناسایی را تسریع ببخشد.

به گفته وی، «زمان اقدام در مورد سلاح‌های غیر قابل شناسایی قبل از اوج گیری اشاعه و قبل از اینکه افراد بیشتری آسیب ببینند فرا رسیده است.»

بر اساس آمار وزارت دادگستری آمریکا، از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، نزدیک به ۲۴ هزار سلاح غیر قابل شناسایی در صحنه‌های جرم توسط مجریان قانون کشف شد.

مقام‎های این کشور می‌گویند که تعیین میزان دقیق اسلحه‌های غیرقابل ردیابی موجود در خیابان‌های آمریکا دشوار است.

در سرتاسر آمریکا، پلیس، افزایش سلاح‌های غیر قابل شناسایی را گزارش کرده است، به طوری که پلیس نیویورک به تنهایی کشف ۱۳۱ سلاح گرم بدون شماره سریال را از ژانویه تاکنون گزارش کرده است.

پلیس نیویورک به تازگی فاش کرد که سلاحی که «جرمیا رایان» ۱۷ ساله، با آن «آنجلی یامبو» ۱۶ ساله را در حالی که از مدرسه به خانه می‌رفت هدف قرار داده و با شلیک گلوله به قتل رساند یک سلاح غیر قابل شناسایی بوده است.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *