گمانه‌زنی‌ها درباره انتقال ستاره فرانسوی والیبال به پیکان؛ از شایعه تا واقعیت

7:45 - 23 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۳۶۸
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
با وجود شایعات و گمانه‌زنی‌ها بعید است که ستاره تیم ملی والیبال فرانسه و تیم مودنا تمایلی به بازی در تیم پیکان و مسابقاتی در سطح جام باشگاه‌های آسیا داشته باشد.

- روز گذشته خبری درخصوص احتمال پیوستن اروین انگاپت، ستاره نامدار و فرانسوی جهان والیبال به تیم پیکان به عنوان یار کمکی در جام باشگاه‌های آسیا در فضای مجازی دست به دست شد، اما پس از مطرح شدن نام این بازیکن در رسانه‌ها واکنش‌های متفاوتی در مورد حضور یا عدم حضور وی در ایران و باشگاه پیکان منتشر شد.

از همین رو بهتر است کمی واقع‌بینانه به بحث پیوستن بازیکنان درجه یک جهان والیبال مانند انگاپت به تیم‌های ایرانی توجه کرد تا با هر پست و مطلبی در فضای مجازی با اذهان مخاطبان بازی شد. به همین دلیل لازم است از برخی جهات به موضوع انتقال ستاره‌هایی در حد و اندازه انگاپت نگاه کرد تا بینیم آیا چنین انتقال‌هایی امکان‌پذیر است یا خیر؟

نکته نخست و در عین حال مهم که شاید موضوع انتقال ستاره‌ای در سطح انگاپت را منتفی می‌کند، بحث شرایط مالی و قیمت بالای این ستاره فرانسوی است. انگاپت درحالی در این فصل برای باشگاه مودنا توپ می‎‌زند که پیش از آغاز فصل پیشنهاد ۹۵۰ هزار دلاری باشگاه زنیت کازان روسیه را رد کرده بود و چون علاقه زیادی به بازی در سری‌آ ایتالیا داشت با مبلغ ۶۵۰ هزار دلار راهی مودنا شد. همچنین انگاپت در حال حاضر پس از ویلفرد لئون، دومین بازیکن گران‌قیمت سری‌آ از نظر میزان قرارداد و سطح دستمزد به حساب می‌آید.

به این ترتیب با یک حساب سر انگشتی می‌توان گفت که حتی در صورت پذیرفتن انگاپت برای پیوستن به پیکان، خودروسازان باید برای حدود ۲ ماه بازی مبلغی بیش از ۳۰۰ هزار دلار به ستاره فرانسوی بپردازند. البته این مبلغ حدوداً ۸ میلیاردی در حالی باید به انگاپت پرداخت شود که او حتی در صورت قهرمانی پیکان نهایتا ۱۰ بازی برای خودروسازان پایتخت انجام خواهد داد.

همچنین امیر عطابخش، مدیرعامل باشگاه پیکان ضمن ابراز تمایل برای حضور بازیکنان خارجی باکیفیت در باشگاه باسابقه‌ای مانند پیکان، بدون تایید یا تکذیب مذاکره با بازیکنان خارجی گفت: "پیکان برند والیبال آسیاست و ما به دنبال کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات هستیم. این را هم بگویم که کدام مربی یا باشگاهی بدش می آید که بهترین بازیکنان را جذب کند؟ اما باید مسائل مالی را هم در نظر بگیریم. 

نکته مهم دیگر آن که انگاپت در حال حاضر به همراه تیم مودنا در مرحله نیمه نهایی سری‌آ قرار دارد و باتوجه به فاصله زمانی کم بین پایان رقابت‌های سری‌آ و آغاز جام باشگاه‌های آسیا بعید است که این ستاره فرانسوی تمایلی به بازی در مسابقاتی در سطح جام باشگاه‌های آسیا داشته باشد.

رقابت‌های والیبال جام باشگاه‌های آسیا از ۲۵ اردیبهشت ماه تا یک خرداد ماه به میزبانی باشگاه پیکان و شهر تهران برگزار خواهد شد و ۶ تیم از تایلند، قطر، ژاپن، ازبکستان، عراق و قزاقستان به مراه دو تیم ایرانی پیکان و مقاومت شهداب یزد برای کسب عنوان قهرمانی به رقابت خواهند پرداخت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *