در بازدید رئیس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم فوتبال امید چه گذشت؟/ از کمک ۵۰۰ میلیونی تا موافقت با درخواست مهدوی‌کیا

11:45 - 22 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۳۵۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مسئولان کمیته ملی المپیک صبح امروز از اردوی تیم ملی فوتبال امید بازدید کردند.

- تمرین تیم ملی فوتبال امید صبح امروز (دوشنبه) از ساعت ۱۰ در زمین شماره دو آکادمی ملی فوتبال برگزار شد که سیدرضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک، پیمان فخری، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی و نصرالله سجادی، مشاور رییس کمیته ملی المپیک دقایقی نظاره گر تمرینات ملی‌پوشان امید بودند.

در ادامه، کادر فنی و بازیکنان به استقبال مسئولان کمیته ملی المپیک آمدند و محمد محمدی، سرپرست تیم ملی فوتبال امید، حسن کامرانی فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال و سید رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک دقایقی را با کادر فنی و ملی پوشان گفتگو کردند.

صالحی امیری در جریان این بازدیداظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*به سه دلیل می‌گویم حتما این تیم امید در المپیک در پاریس حضور دارد. دلیل اول انگیزه خود شماست، شما بازیکنان زیر ٢١ سال هستید و انگیزه مهدوی‌کیا را نشان می‌دهد که مصمم است.

*مسئله دوم به اراده کادر فنی باز می‌گردد، انتخاب مهدی‌کیا با مطالعه بوده است و یک پیام روشن دارد، اینکه با انتخاب کادر قوی با محوریت مهدوی‌کیا تیم باید آماده شود.

*نکته سوم اینکه ما و فدراسیون فوتبال مصمم هستیم در کنار شما باشیم، به هر شکلی که نیاز باشد در کنار تیم امید خواهیم بود، سجادی مشاور عالی کمیته و سرپرست کاروان إیران در المپیک توکیو که در پاریس هم کاروان را همراهی می‌کند، فخری سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی و مسئولان فدراسیون کنار این تیم هستیم.

*شما بازیکنان در متن هستید و به حاشیه توجه نمی‌کنید، تحلیل من این است که تیم امید از این مسیر عبور می‌کند، همیشه تیم امید کانونی است برای استعدادیابی و این نقطه امید است. با فدراسیون هماهنگ هستیم و جلسات ثابت داریم، از همین هفته تامین مالی را شروع می‌کنیم و حداکثر حمایت لازم را خواهیم داشت، سعی می‌کنیم تمام نیاز‌های تیم را تامین کنیم.

*هر چه تشخیص مهدوی‌کیا باشد و بتوانیم کمک می‌کنیم. وظیفه ما حمایت است و در حوزه فنی دخالت نمی‌کنیم و مسئولیت با کادر فنی و فدراسیون است. هماهنگی‌ها با فدراسیون است و ما نیز در کنار فدراسیون حضور خواهیم داشت.

*امروز به همراه همکاران خوبم و همچنین کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون فوتبال و محمدی سرپرست تیم امید، در محل تمرین تیم امید حاضر شدیم. در باورم این است که تیم امید خواهد درخشید که این موضوع به سه دلیل است. اراده فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک در این دوره این است که به دور از حاشیه، حداکثر حمایت را از تیم امید داشته باشیم. ما جلساتی را با میرشاد ماجدی و سایر همکاران فدراسیون داشتیم. اساساً مسئولیت فنی با فدراسیون است و ما دخالتی در امور فنی تیم امید نخواهیم داشت و این حوزه تخصصی فدراسیون است.

*وظیفه ما حمایت است و ما متعهد شدیم که همه نوع حمایت را داشته باشیم. روز گذشته یک اقدام اولیه برای حمایت مالی با پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان انجام دادیم و این حمایت استمرار خواهد داشت. همچنین انتخاب سرمربی و کادر فنی موضوع بسیار مهم بود که انتخاب درستی در این باره انجام شد. مهدوی‌کیا هم قهرمان ملی است، هم یکی از بهترین‌های فوتبال که امروز جامعه ایران به خوبی این شخصیت را می‌شناسد. او با انگیزه و با استفاده از یک کادر فنی قوی حاضر شده و مسیری را دنبال می‌کند که به نتیجه ختم شود.

*نکته بعدی خود بازیکنان هستند که همه زیر ۲۱ سال هستند. این بدان معناست که این‌ها برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده می‌شوند. اراده و انگیزه‌ای که در این جوانان وجود دارد، نشان می‌دهد که این‌ها مصمم هستند که خودشان را در پاریس مقابل رقبای جهانی قرار بدهند. روند حرکتی که آغاز شده، مثبت است. ما دو رویداد در پیش داریم که تعهد کردیم در کنار عزیزان باشیم. هماهنگی‌های لازم انجام شده و سرپرست کاروان به طور دائم هماهنگی لازم را با سرپرست تیم دارد و این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد. ما قرار گذاشتیم که جلسات ثابتی را با سرمربی، سرپرست و فدراسیون داشته باشیم که هرگونه حمایت مادی و معنوی که لازم باشد، ما در این مسیر انجام بدهیم.

*بازی‌های دوستانه؟ ما در چند موردی که صحبت کردیم، توافق لازم ایجاد شد و برای موارد بعدی هم حتماً انجام خواهد شد. بنا و اراده کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال بر این است که این تیم در پاریس حاضر شود.

مهدی مهدوی‌کیا نیز در حاشیه حضور رئیس کمیته ملی المپیک در تمرین تیم فوتبال امید اظهار داشت: از حضور دوستان باعث دلگرمی ماست. امیدوارم بعد از سال‌ها با همت بچه‌ها طلسم نرفتن به المپیک شکسته شود. سیاست ما استفاده از بازیکنان زیر ۲۱ سال است که ۹۰ درصد از این بازیکنان می‌توانند در مقدماتی المپیک باشند. این کشور پر از استعداد است و اگر امکانات باشد و برنامه‌ها انجام شود اتفاق بزرگ رخ می‌دهد. امیدوارم بچه‌ها با برنامه درست به اهداف فدراسیون برسند و امیدوارم در آینده خبر‌های خوبی از این تیم بشنوید.

حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال نیز گفت: از مسئولین کمیته ملی المپیک به خاطر حضورشان تشکر می‌کنم، همچنین از مهدوی‌کیا و همکارانش نیز تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانیم شرایط خوبی را برای تیم ایجاد کنیم. با توجه به نگاه کمیته ملی المپیک و فدراسیون در جهت برنامه ریزی برای تیم امید، امیدوارم همه با هم برای موفقیت این تیم و همه تیم‌های فوتبال گام برداریم.

وی افزود: حضور صالحی‌امیری نگاه ویژه کمیته به تیم امید را نشان می‌دهد و ان‌شالله تا المپیک هم حمایت‌ها ادامه دارد و می‌دانم روزی بدرقه به المپیک برگزار می‌شود. با حضور مهدوی‌کیا انشالله این اتفاق می‌افتد. آقای صالحی‌امیری از شما می‌خواهم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

به گزارش میزان، در جریان این تمرین، کادر فنی تیم امید از صالحی امیری درخواست کرد تا شرایط حضور این تیم در بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی فراهم شود. رئیس کمیته ملی المپیک نیز قول بررسی این موضوع در کمیته را داد تا در صورت فراهم بودن شرایط، تیم فوتبال امید در بازی‌های کشور‌های اسلامی به عنوان یک رویداد تدارکاتی پیش از حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو شرکت کند و به میدان برود.

همچنین مقرر شد کمیته ملی المپیک در اولین مرحله حمایت مالی از تیم فوتبال امید مبلغ ۵۰۰ میلیون در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *