امداد رسانی هلال احمر به بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر از متاثرین حوادث جوی در ایام نوروز

16:13 - 21 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۲۴۲
رییس سازمان امداد و نجات جمعین هلال احمر از امداد رسانی به بیش از ۴۵۰۰ نفر از متاثرین حوادث جوی در ایام نوروز خبر داد.

- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مهدی ولی پور با اشاره به این که امدادگران جمعیت هلال احمر با از خودگذشتگی در خط مقدم امدادرسانی به شهروندان هستند، گفت: در ایام نوروز حدود ۵ درصد از کل ماموریت‌های امدادی جمعیت هلال احمر مربوط به سوانح و حوادث جوی بود.

وی افزود: در مدت اجرای طرح ملی امداد و نجات ۱۴۰۱ که در سراسر کشور انجام شد، ماموریت و عملیات‌های متعددی در راستای امدادرسانی به متاثرین از حوادث جوی توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر به ثبت رسیده است که منجر به نجات ۴۵۵۰ نفر شهروند گرفتار و اعزام ۱۷ مصدوم به مراکز درمانی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به این که ۱۳۵ نفر نیز از کانون‌های خطر به مناطق امن منتقل شدند، تصریح کرد: بیشترین ماموریت‌های مربوط به حوادث جوی در ایام نوروز در استان آذربایجان شرقی با امدادرسانی به ۱۰۷۶ نفر بود که ۲۴ درصد از کل امدادرسانی‌های جوی کشور را به خود اختصاص داده است. پس از استان آذربایجان شرقی، استان مازندران با امدادرسانی به ۸۳۷ نفر و اختصاص ۱۸ درصد از کل امدادرسانی ها، استان آذربایجان غربی با امدادرسانی به ۸۱۵ نفر و اختصاص حدود ۱۷ درصد از کل ماموریت ها، در رده‌های بعدی قرار دارند.

ولی پور با بیان این که در ایام نوروز حوادث جوی در ۱۶ استان کشور به وقوع پیوست، ادامه داد: حوادث جوی در برخی مناطق کشور در ایام نوروز به قدری شدت پیدا کرد که برخی شهروندان در مناطق امن اسکان اضطراری داده شده که تعداد این شهروندان در ایام نوروز ۷۶۴ نفر بودند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با اشاره به این که ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر نیز در این مدت در عملیات‌های حوادث جوی مشارکت داشته و برخی مصدومین را به مناطق امن منتقل کرده اند، گفت: ماموریت‌های جمعیت هلال احمر در حوادث جوی نسبت به نوروز سال گذشته رشد داشته است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ۹۲ درصد از ماموریت‌های جمعیت هلال احمر در حوزه حوادث جوی مربوط به برف و کولاک، ۵ درصد مربوط به سیل و آبگرفتگی و ۳ درصد نیز مربوط به توفان بود که نیرو‌های امدادی برای نجات گرفتارشدگان و مصدومین در این حوادث اعزام شده بودند.

ولی پور با تاکید بر این که نیرو‌های جمعیت هلال احمر همچنان در حال خدمت رسانی به شهروندان در حوادث و سوانح مختلف هستند، گفت: نیرو‌های امدادی در سراسر کشور حضور فعال دارند و مشخصا تلاش‌ها در تمامی عرصه‌ها جهت خدمت رسانی به شهروندان ادامه خواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *