۲۳۵ زندانی در فارس تحت نظارت الکترونیکی قرار دارند

9:41 - 26 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۲۱۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندان‌های استان فارس، گفت: ۲۳۵ نفر از زندانیان این استان تحت نظارت الکترونیکی هستند.
اسحاق ابراهیمی در گفت وگو با میزان، گسترش نظارت الکترونیکی زندانیان را یکی از اولویت‌های امسال دادگستری و زندان‌های فارس عنوان کرد و توضیح داد: در حال حاضر ۲۳۵ نفر از زندانیان این استان که واجد شرایط بوده اند تحت نظارت الکترونیکی یا به تعبیری حبس مجازی هستند.

وی استفاده از پابند الکترونیک را یک فناوری نوین برای کاهش جمعیت کیفری دانست و ادامه داد: این اقدام علاوه بر کاهش جمعیت کیفری، زمینه‌ای برای کمک به خانواده زندانیان را فراهم کرده است.

مدیرکل زندان‌های استان فارس با اشاره به اینکه نظارت الکترونیکی بخش مهمی از سند تحول فناورانه سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی است، بیان کرد: در ماده ۵۵۳ قانون آیین دادرسی به نظام نیمه آزادی و آزادی تحت نظارت سامانه‏‌های الکترونیکی اشاره شده تا بتوان با استفاده از این ظرفیت‌های قانونی زمینه آزادی زندانیان واجد الشرایط را فراهم کرد.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه نظارت الکترونیکی زندانیانی را مشمول می‌شود که مخاطراتی برای جامعه ایجاد نمی‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر این ظرفیت در استان فارس وجود دارد تا زندانیان بیشتری بتوانند تحت نظارت الکترونیکی قرار گیرند.

وی گفت: در حال حاضر اداره کل زندان‌های فارس شناسایی زندانیان واجد الشرایط را در دستور کار خود دارد تا هر چه زودتر امکان آزادی تعداد بیشتری از زندانیان با پابند الکترونیکی فراهم شود.
 

بیشتر بخوانید:

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *