موج عملیات مقاومتی و شکست امنیتی رژیم صهیونیستی

3:15 - 26 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۲۰۰
موج عملیات مقاومتی که اراضی اشغالی را درنوردیده، رژیم صهیونیستی را با چالش بزرگ امنیتی مواجه کرده است.
رژیم صهیونیستی اخیرا با موجی از عملیات مقاومتی فلسطینی مواجه شده است.
 
این رشته عملیات مقاومتی رژیم صهیونیستی را با واقعیت شکست امنیتی مواجه کرد که ناامیدی اش را در پی داشت.
 
از روز ۲۳ مارس ۲۰۲۲ (سوم فروردین ۱۴۰۱)، به دلیل مجموعه‌ای از عملیات‌ مقاومتی تاکنون حدود ۱۴ صهیونیست به هلاکت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده اند.
 
موج مذکور از شهر «بئر السبع» در جنوب اراضی اشغالی آغاز شد و چهار روز بعد به «الخضیره» در شمال اراضی اشغالی رسید؛ دو روز پس از این عملیات نیز دو عملیات دیگر در «تل آویو» در مرکز اراضی اشغالی به وقوع پیوست.
 
به گزارش رسانه‌های عربی، عملیات مقاومتی در خیابان «دیزنکوف» در «تل آویو» نقطه اوج عملیات مقاومتی در هفته‌های اخیر بود.
 
این عملیات که پس از برقراری آرامش نسبی چند روزه رخ داد، موید این امر است که ادعا‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر موفقیت سازمان‌های امنیتی این رژیم در متوقف کردن موج عملیات مقاومتی نادرست بوده است.
 
رژیم صهیونیستی در بازه آرامش نسبی که به عملیات «دیزنکوف» منجر شد، به کرات ادعا کرد که موج عملیات مقاومتی مهار شده است، اما در حقیقت، عملیات مذکور رژیم صهیونیستی را به شکلی مستقیم هدف قرار داد.
 
از مهم‌ترین دلایل تشدید موج عملیات مقاومتی علیه رژیم صهیونیستی می‌توان به این نکته اشاره کرد که با وجود استفاده رژیم صهیونیستی از همه اهرم‌های موجود علیه فلسطینیان، وضعیت بد معیشتی آن ها، سبب شده تا تیغ تیز عملیات مقاومتی بران‌تر شود.
 
تشدید حملات و محدودیت‌های اشغالگرانه علیه فلسطینی‌ها از طریق دستگیری، تخریب، هجوم به اماکن مقدس، تجاوزات مکرر شهرک نشینان افراطی به «مسجد الاقصی» و تهدید‌های تحریک آمیز آن‌ها علیه مسلمانان از دیگر دلایل تقویت موج مذکور هستند.
 
موج عملیات مقاومتی اخیر چالش جدیدی برای نهاد‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی که سال گذشته در جنگ علیه نوار تحت محاصره غزه شکست خورد، ایجاد کرد.
 
آن چه مشخص است این که چهار عملیات مقاومتی «بئر السبع»، «الخضیره»، «بنی براک» و «دیزنکوف»، ناکامی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را پر رنگ‌تر کرد.
 
در پی اجرای عملیات‌های مذکور، تنش امنیتی به خیابان‌های اراضی اشغالی بازگشت و احساس عدم امنیت سراسر اراضی اشغالی را فراگرفت.
 
رژیم صهیونیستی هیچگاه فکر نمی‌کرد که در سال ۲۰۲۲ با فراخوان پلیس به ساکنان اراضی اشغالی مبنی بر ماندن در خانه مواجه شود که خود تصویر گویایی از شکست سیاست اشغالگری رژیم صهیونیستی است.
 
موج اخیر عملیات مقاومتی فلسطینیان در حالی رخ داد که رژیم صهیونیستی علاوه بر صدور هشدار‌های امنیتی قبل از ماه رمضان، کارزار دستگیری جوانان فلسطینی و تقویت استقرار نیرو در مناطقی مانند «قدس اشغالی» را کلید زده بود.
رژیم صهیونیستی حدود یک هفته پس از آغاز موج عملیات مقاومتی، عملیات امنیتی موسوم به شکستن امواج را آغاز و طی آن کارزار‌های گسترده بازداشت را در کرانه باختری به راه انداخت؛ در طول یک هفته بیش از ۲۰۰ فلسطینی را در کرانه باختری و مناطق اشغالی دستگیر کرد؛ ضمن این که چهار جوان فلسطینی را در شهر «جنین» ترور کرده و به شهادت رساند.
 
با وجود تلاش بسیار رژیم صهیونیستی برای مشخص کردن ارتباط احتمالی میان عملیات‌های مقاومتی انجام شده، تاکنون نتیجه‌ای به دست نیامده است.
 
تاکنون هیچ گروه مقاومتی فلسطینی مسئولیت عملیات‌های انجام شده را به عهده نگرفته است.
 
همین موضوع در کنار پیچیده‌تر و خطرناک‌تر شدن حملات و هشدار‌های پی در پی در مورد احتمال انجام عملیات‌های بیشتر، سبب شده تا موج عملیات مقاومتی در دسته عملیات «گرگ تنها» دسته بندی شود؛ چراکه این عملیات‌ها به صورت انفرادی برنامه ریزی و اجرا می‌شوند.
 
اجرای انفرادی این عملیات‌ها نشان می‌دهد که جوانان فلسطینی مهارت قابل توجهی در برنامه ریزی، اجرا و توسعه عملکرد مقاومتی داشته اند؛ این یکی از ابزار خشم جوانان فلسطینی علیه اشغالگری است.
 
رژیم صهیونیستی اکنون با دوگانگی بغرنجی مواجه شده است؛ دشواری پیش بینی زمان، مکان و عاملان اجرای عملیات از یک سو و ابزار پاسخگویی به آن‌ها با آن چه که نیروی بازدارنده رژیم صهیونیستی خوانده می‌شود.
 
در واقع، به راه افتادن موج عملیات مقاومتی اخیر تاکید کرد که فلسطینیان نمی‌توانند اقدام پی در پی رژیم صهیونیستی در تضییع حقوق خود را به هیچ وجه به شکلی عادی دیده و بپذیرند.
 
اکنون رژیم صهیونیستی در ترس و اضطراب به سر می‌برد و به دلیل ناتوانی در متوقف ساختن موج عملیات مقاومتی شاهد بروز تنش‌های میان مقام‌های خود است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *