لشگری: ملی‌پوشان باید تابع فدراسیون باشند/ به تمام مربیان تکواندو فرصت داده خواهد شد

8:45 - 24 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۱۸۰
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو گفت: قرار نیست ملی‌پوشان درباره تصمیمات فدراسیون جبهه بگیرند بلکه باید مانند سرباز تابع باشند.

مسعود لشگری در گفت‌وگو با میزان، درباره انتخاب کادرفنی تیم‌های ملی تکواندو اظهار داشت: فدراسیون تکواندو سه کمیته فنی در بخش‌های پومسه، کیوروگی و امورات جاری دارد که تمام تصمیمات فنی فدراسیون در این کمیته‌ها گرفته می‌شود. بر همین اساس کمیته فنی کیوروگی برنامه‌های تمام مربیان را بررسی و کادرفنی تیم‌های ملی رده‌های سنی را معرفی کرد. بیژن مقانلو به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان، علی‌محمد بسحاق تیم امید مردان و مینو مداح به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان معرفی شدند.

وی افزود: این مربیان تا بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو هدایت تیم ملی را برعهده خواهند داشت و پس از آن کمیته فنی با توجه به عملکرد کادر فنی تیم‌های ملی مختلف در ۶ ماه نخست تصمیم‌گیری خواهد کرد. در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۱ رویداهای بین‌المللی زیادی را خواهیم داشت، از این رو قصد داریم برای پشتوانه‌سازی، تیم امید در برخی از مسابقات شرکت کند.

*تکواندوی ایران خیلی قهرمان و مربی کاربلد دارد

سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو در خصوص انتقادات مهدی پوررهنما ملی‌پوش پاراتکواندو عنوان کرد: تیم ملی پاراتکواندو در سال ۲۰۰۹ با سرمربی‌گری بیژن مقانلو و با ۲ ورزشکار آغاز به کار کرد. هیچ کس پاراتکواندو را نمی‌شناخت، اما آن تیم قهرمان آسیا و جایگاه سومی جهان را کسب کرد. در ادامه هم پیام خانلرخانی که تجربه مربیگری پاراتکواندو را نداشت، بسیار موفق عمل کرد و توانست عناوین قابل توجهی همراه با مدال‌آوری در پارالمپیک را داشته باشد.

سخنگوی فدراسیون تکواندو اضافه کرد: کمیته فنی در بخش پاراتکواندو به جمع بندی رسید و در گروه بانوان عاطفه کشاورز و در بخش مردان مرتضی سلطانی مسئولیت این تیم را برعهده گرفتند. رزومه این مربیان هم مشخص است؛ سلطانی در تکواندو بسیار شناخته شده است. خانلرخانی هم مربی کاربلدی است و مطمئناً در جای دیگر از دانش و تجربیات‌شان استفاده خواهد شد. در گذشته کارشناسان تکواندو به فدراسیون انتقاد می‌کردند که چرا یک مربی باید تا آخر در یک پست ابقا شود و باید به سایر مربیان هم فرصت داده شود. تکواندوی ایران خیلی قهرمان و مربی کاربلد دارد که باید به همه آنها فرصت داده شود.

*قرار نیست بازیکنان درباره تصمیمات فدراسیون جبهه بگیرند 

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری در مورد انتخاب اعضای کادر فنی تیم‌های ملی یک تصمیم مدیریتی است. انتخاب‌های فدراسیون و کمیته فنی طبق ملاحظات و صلاح مجموعه اتخاذ می‌شود. ملی‌پوشان باید تابع باشند و هیچ گاه احساسی صحبت نکنند. قرار نیست بازیکنان در مورد این تصمیمات فدراسیون جبهه بگیرند و همیشه این گونه بوده است که ملی‌پوشان تیم‌های مختلف ورزشی همانند سرباز هستند.

لشگری در پایان در مورد زمان برگزاری مسابقات معوقه رقابت‌های لیگ‌های برتر کشور خاطرنشان کرد: در سال گذشته به دلیل شرایط کرونا و همچنین برگزاری چهار رویداد بین‌المللی به تعویق افتاد. بر همین اساس نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی به منظور ادامه این مسابقات با حضور مسئولین فدراسیون، سرپرستان و مربیان تیم‌ها در دو گروه مردان و زنان چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه در فدراسیون تکواندو برگزار خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *