نیکخواه بهرامی: داوری باعث اعتلای بسکتبال خواهد شد/ چیزی به معنای دوتابعیتی و دورگه وجود ندارد

11:01 - 21 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۱۴۶
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
ستاره باتجربه بسکتبال ایران گفت: به نظرم نتیجه نگرفتن تیم مهرام بعد از این همه سال تجربه و سرمایه‌گذاری یک ناکامی خیلی بزرگ بود.

صمد نیکخواه بهرامی، ستاره باتجربه بسکتبال ایران در مصاحبه با رادیو تهران در مورد شرایط فعلی زندگی خود، وضعیت تیم ملی و لیگ برتر و همچنین نظرش در مورد حضور بازیکنان دورگه صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*مشغول درس خواندن هستم. بعد از المپیک بسکتبال بازی نکردم و به درس پرداختم. تمام عمرم را ورزش کردم و بسکتبال بازی کردم و دوست داشتم در زمینه درس خواندن هم به یک شرایط خوب برسم که مرتبط با ورزش باشد. دوست دارم تحصیلاتم را کامل کنم. رشته من فیزیوتراپی است و به ورزش هم مربوط می‌شود.

*از وقتی که یادم می‌آید در بسکتبال بودم و خیلی هم پیگیر هستم. فکر می‌کنم روزی چند ساعت درگیر این کار هستم و خیلی هم خوشحالم که جریاناتی شروع شده که می‌تواند بسکتبال ما را به روز‌های اوجش بازگرداند.

*آدم رکی هستم و سعی می‌کنم منطقی صحبت کنم. حضور داوری را به فال نیک می‌گیرم. او خودش در بسکتبال بازیکن و مدیر بوده و آدم بسیار سالمی است. قاعدتا رشد و اعتلای یک رشته ورزشی کار یک نفر نیست و می‌طلبد که همه کمک کنند. به نظر من داوری می‌تواند با سیاستگذاری مناسب، نه تنها بسکتبال را به شرایط قبل بازگرداند بلکه اعتلا هم بدهد.

*با داوری دوستان قدیمی هستیم و چندسالی در تیم ملی با هم بودیم و خودم هم دوست دارم صادقانه کمک کنم، اما تصمیم‌گیرنده اصلی خود اوست. داوری آنقدر آدم سالمی است که تصمیماتی هم که می‌گیرد معمولا درست است و من به او ایمان کامل دارم.

*از آن مطلبی که درمورد انتقاد از عملکرد تیم مهرام در فصل جاری منتشر کردم، برداشت‌های مختلفی شد. من در مورد یک فرهنگ صحبت کردم که در چند سال گذشته در کشور ما به خصوص در ورزش کم اتفاق افتاده است. اینکه افراد مسئولیت اعمال خود را نمی‌پذیرند. من کل مجموعه مهرام منظورم بود. در این فصل تمام امکانات برای تیم فراهم شده و هزینه‌های زیادی هم صورت گرفته بود. به نظر من نتیجه نگرفتن بعد از این همه سال تجربه و سرمایه‌گذاری یک ناکامی خیلی بزرگ بود.

*وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد همه مقصر هستند و فقط میزان تقصیر‌ها متفاوت است. اگر قبول نکنیم که شکست به خاطر ضعف بوده است، اولین قدم برای پیشرفت را نمی‌توانیم طی کنیم. اگر شکست را گردن آب و هوا و کج بودن حلقه بیندازیم، نمی‌توانیم پیشرفت کنیم.

*مهرام در این فصل خیلی بد نتیجه گرفت و متأسفانه هیچ‌کس هم معذرت‌خواهی نکرد. همه گردن هم می‌اندازند و نپذیرفتن اشکالات خیلی بد است. با توجه به پتانسیل‌ها قاعدتا مهرام نباید به تیم سیرجان می‌باخت. این شرایط نشان می‌دهد که ما راه را غلط رفتیم.

*چیزی به معنای دوتابعیتی و دورگه وجود ندارد. آن‌ها هم پدر یا مادرشان ایرانی بودند. به نظر من هر کسی که توانایی کمک دارد و می‌تواند کمک کند باید دستش را هم ببوسیم و تشکر کنیم. حالا اینکه این بازیکنان چطور عمل کردند، به کادرفنی تیم ملی بازمی‌گردد و ما نمی‌توانیم نظر بدهیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *