رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اهتمام دستگاه قضا در برخورد با مجرمان حرفه‌ای/ ۴۸ نفر از مخلان امنیت و نظم اجتماعی در استان کرمانشاه دستگیر شدند

8:44 - 21 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۱۰۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: لازم است یک پیوست پیشگیرانه جهت حل اختلاف پرونده‌هایی که ضرورت دارد ضمیمه آن شود تا از اختلافات بعدی جلوگیری شود لذا باید در این راستا جهت کاهش خسارت‌های بعدی تلاش کنیم.

- توسلی زاده در نشست مشترک قضایی-انتظامی به منظور کنترل و مقابله با جرایم تیراندازی و نگهداری و حمل سلاح و مهمات غیرمجاز بیان کرد: پلیس و دستگاه قضایی اهتمام خوبی برای برخورد با مجرمان حرفه‌ای و ایجاد امنیت و آرامش در جامعه را دارند و اقدامات بسیار خوبی هم در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: لازم است یک پیوست پیشگیرانه جهت حل اختلاف پرونده‌هایی که ضرورت دارد ضمیمه آن شود تا از اختلافات بعدی جلوگیری شود لذا باید در این راستا جهت کاهش خسارت‌های بعدی تلاش کنیم.

توسلی زاده ادامه داد: به حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ابلاغ کرده ایم که قضات را دعوت کنند تا جایی که ممکن است برای سازش تلاش کنند.

در بخش دیگری از جلسه، فرمانده انتظامی استان گفت: در یکماه گذشته ۴۸ نفر از مخلان نظم و امنیت اجتماعی که مرتبط با جرایم تیراندازی و حمل سلاح بودند دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

سردار جاویدان افزود: ریشه بسیاری از تیراندازی‌ها مسائل اخلاقی، ناموسی، اختلافات خانوادگی، اختلافات ناصواب از جمله اختلافات مالی، خصومت شخصی و... است و لازم است تمرکز ما بر حل ریشه‌ای این اختلافات از طریق وساطت بزرگان، معتمدین و ریش سفیدان باشد.

در ادامه جلسه، مقامات ارشد قضایی و انتظامی استان به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

در پایان، مصوباتی برای کنترل مجرمان خطرناک و جلوگیری از بروز جرایم خشن بخصوص تیراندازی و نگهداری و حمل سلاح و مهمات غیرمجاز به تصویب رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *